Thursday, May 9, 2019

ဇြဲကပင္ေတာင္တက္ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေနမႈကို ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ခြင့္မျပဳေၾကာင္းႏွင့္ လမ္းေဖာက္လုပ္သည့္အဖြဲ႕အား ထပ္မံအသိေပးရန္ ကရင္ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ၫႊန္ၾကား

Image may contain: one or more peopleဇြဲကပင္ေတာင္ အေရွ႕ဘက္မွ ဇြဲကပင္ေတာင္တက္ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေနမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ခြင့္မျပဳေၾကာင္းႏွင့္ ေတာင္တက္ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္သည့္အဖြဲ႕အား ထပ္မံ အသိေပးေျပာၾကားရန္ ကရင္ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဒၚနန္းခင္ေထြးျမင့္က သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္သစ္ေတာဦးစီးဌာနႏွင့္ ျပည္နယ္ ရဲတပ္ဖြဲ႕မႉးတို ့အား ေမ ၈ ရက္က ျပဳလုပ္သည့္ ကရင္ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕ႏွင့္ ျပည္နယ္အဆင့္ ဌာနဆိုင္ရာ အပတ္စဥ္လုပ္ငန္းညႇိႏႈိင္း အစည္းအေဝးတြင္ ေျပာၾကားသည္။


ထို႔ျပင္ ဇြဲကပင္ေတာင္တက္ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈကို အေၾကာင္းျပဳကာ ဇြဲကပင္ေတာင္မွ သစ္ပင္မ်ားကို ညခင္းအခ်ိန္ ခုတ္လွဲ သယ္ေဆာင္ေနမႈကိုလည္း သြားေရာက္စစ္ေဆးၿပီး ျပန္လည္တင္ျပရန္ ဆက္လက္ မွာၾကားေၾကာင္း သိရသည္။

“ေတာင္တက္ကားလမ္း ေဖာက္တာကို အေၾကာင္းျပၿပီး ဇြဲကပင္ေတာင္ေပၚက သစ္ႀကီးဝါးႀကီးေတြကို ခုတ္လွဲသယ္ေဆာင္ယူေနတာ သဘာဝသယံဇာတကို အေၾကာင္းမဲ့ ဖ်က္ဆီးေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဒီလို လမ္းေဖာက္ၿပီး သစ္ပင္ေတြကို ခုတ္လွဲ သယ္ေဆာင္တာဟာ သဘာဝသစ္ေတာေတြ ျပဳန္းတီးၿပီး လူတစ္စု ေကာင္းစားေရးကို ေရွးရႈတဲ့ အေနအထားမွာ ရွိတဲ့အတြက္ ေတာင္တက္ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈကို သေဘာတူစရာ မရွိဘူး” ဟု ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

ဇြဲကပင္ေတာင္တက္ကားလမ္းကို အဖြဲ႕အစည္းအမည္ခံ လူတစ္စုက ၂၀၁၈ ခုႏွစ္အတြင္း စတင္ ေဖာက္လုပ္ေနၿပီး ကရင္ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕က ယင္းလုပ္ရပ္အေပၚ တားျမစ္မႈ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပဳလုပ္ထားေသာ္လည္း ဆက္လက္ ေဖာက္လုပ္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

“ဇြဲကပင္ေတာင္ေၾကာက သစ္ႀကီးဝါးႀကီးေတြ ခုတ္လွဲၿပီး ကားလမ္းေဖာက္တယ္ ဆိုတာ မျဖစ္သင့္ဘူးလို ့ထင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ျပည္နယ္က သဘာဝ ေတာေတာင္အလွကို ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္ ဖ်က္ဆီးသလိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနတာ ဝမ္းနည္းစရာ ေကာင္းပါတယ္။ အေဝးကၾကည့္ရင္ စိမ္းစိုအုံ႔ဆိုင္းေနတဲ့ ဇြဲကပင္ေတာင္ဟာ အခုဆိုရင္ သစ္ပင္ဝါးပင္ မရွိလို ့ၾကည့္ရတာ ႐ုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္သလို ျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို ့ၿမိဳ႕ခံအမ်ားစုဆႏၵက သဘာဝကို သဘာဝအတိုင္း ထားရွိေစခ်င္ပါတယ္” ဟု ဘားအံၿမိဳ႕ခံ တစ္ဦးက သုံးသပ္ေျပာၾကားသည္။

ဇြဲကပင္ေတာင္သည္ ထုံးေက်ာက္ေတာင္ အမ်ိဳးအစားျဖစ္ၿပီး ဘားအံၿမိဳ႕ႏွင့္ ရွစ္မိုင္အကြာတြင္ တည္ရွိကာ ေပေပါင္း ၂၇၀၀ ေက်ာ္ ျမင့္မား ၍ ကရင္ျပည္နယ္၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သေကၤတ အမွတ္တံဆိပ္ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ဇြဲကပင္ေတာင္ အေနာက္ဘက္၌ ဇြဲကပင္ေတာင္ Cable Car စီမံကိန္းကို လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိၿပီး ဇြဲကပင္ေတာင္ေပၚတြင္လည္း ေတာင္နံရံကို ေဖာက္၍ ေစတီေတာ္ အေရွ႕ဘက္သို ့အလ်ားေပ ၁၀၀၊ အနံ အက်ယ္ ၁၅ ေပအထိ သံေပါင္မ်ားျဖင့္ တိုးခ်ဲ႕ၿပီး မွန္သားခင္း (View Point) အား တည္ေဆာက္ထားရွိသျဖင့္ ဇြဲကပင္ေတာင္ ေရရွည္တည္တံ့ ခိုင္ၿမဲေရးအတြက္ ေဒသခံမ်ား စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈ ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိသည္။

No comments:

Post a Comment