Thursday, May 9, 2019

ဗဟုိထိန္းခ်ဳပ္ေရးစင္တာမွ မီးပြိဳင့္မ်ားကုိ စမ္းသပ္ထိန္းခ်ဳပ္မႈ စတင္သည့္ရက္တြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈသိသာစြာေလ်ာ့က်ျခင္း မရွိဟုဆုိ စမ္းသပ္ခ်ိန္အတြင္း လွ်ပ္စစ္မီးျပတ္ေတာက္မႈေၾကာင့္ မီးပြိဳင့္အခ်ိဳ႕ အခ်က္ျပစနစ္ခြၽတ္ယြင္းမႈရွိခဲ့

ဗဟုိထိန္းခ်ဳပ္ေရးစင္ တာမွတစ္ဆင့္ မီးပြိဳင့္မ်ားကုိ စမ္း သပ္ထိန္းခ်ဳပ္မႈစတင္သည့္ပထမ ရက္တြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္း မႈသိသာစြာ  ေလ်ာ့က်ျခင္းမရွိ ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းယာဥ္ ေမာင္းအခ်ိဳ႕က ေျပာသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျပည္သူ႔ရင္ျပင္ ရွိ ဗဟုိမီးပြိဳင့္ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစင္တာ မွ ယမန္ေန႔(ေမလ ၈ ရက္)က ယာဥ္သြားလာမႈမ်ားသည့္ နံနက္ ၇ နာရီမွ ၁၀ နာရီ အထိႏွင့္မြန္းလြဲ ၃နာရီမွ ည ၇ နာ ရီအထိ မီးပြိဳင့္ ၁၅၁ ခုကုိထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းလုပ္ငန္း စမ္းသပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။



ထုိသုိ႔စမ္းသပ္မႈလုပ္ေဆာင္ ခ်ိန္အတြင္း ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္ တည္းမႈသည္ ယခင္ရက္မ်ား ႏွင့္သိသာစြာကြာျခားမႈမရွိခဲ့ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း အငွားယာဥ္ ေမာင္းအခ်ိဳ႕က ေျပာသည္။

‘‘ဘာမွ ေထြေထြထူးထူး ေတာ့မေတြ႕ရဘူး။ က်ပ္ေနက် ေနရာေတြက က်ပ္တာပဲ’’ ဟု အ ငွားယာဥ္ေမာင္း  ဦးႏုိင္၀င္းက ေျပာသည္။

၀ုိင္ဘီအက္စ္(၃၇)ယာဥ္ လုိင္းမွ ယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးက လည္း မီးပြိဳင့္စမ္းသပ္ခ်ိန္အတြင္း ကားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ သိသာ သည့္ ေျပာင္းလဲမႈမေတြ႕ရ ေၾကာင္းဆုိသည္။

အဆုိပါမီးပြိဳင့္မ်ားကုိ ဗဟုိ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစင္တာမွေန၍ စမ္း သပ္ထိန္းခ်ဳပ္စဥ္ လွ်ပ္စစ္မီးျပတ္ ေတာက္မႈေၾကာင့္ မီးပြိဳင့္အခ်ိဳ႕ အခ်က္ျပစနစ္ခြၽတ္ယြင္းခဲ့ေၾကာင္း ယာဥ္ေမာင္းအခ်ိဳ႕က ေျပာသည္။

ထုိသုိ႔မီးပြိဳင့္အခ်က္ျပစနစ္ ခြၽတ္ယြင္းသည့္ေနရာမ်ားတြင္ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕မ်ားက ယာဥ္ ေၾကာက်ပ္တည္းမႈမျဖစ္ေအာင္ ရွင္းလင္းခဲ့ေၾကာင္း ၎တို႔ကဆုိ သည္။

‘‘မနက္ကဆုိရင္ ျမန္မာ ပလာဇာနားက မီးပြိဳင့္က ေလး ဖက္စလုံးနီေနလုိ႔ ကားေတြဂ်န္း ျဖစ္သြားေသးတယ္’’ ဟု အငွား ယာဥ္ေမာင္းကုိေအာင္မ်ိဳးက ေျပာသည္။

သုိ႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕လမ္းမ်ား တြင္ ကားသြားလာမႈရွင္းသည္ကုိ ေတြ႕ရၿပီး မီးပြိဳင့္စနစ္စမ္းသပ္မႈ ေၾကာင့္ ဟုတ္၊ မဟုတ္အတိအက် မေျပာႏုိင္ေၾကာင္း ၎ကဆုိ သည္။

ထုိသုိ႔မီးပြိဳင့္စနစ္စမ္းသပ္ သည့္ပထမရက္တြင္ ရရွိသည့္ ရလဒ္အေျခအေနႏွင့္ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္ေရးႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ အာဏာပုိင္အဖြဲ႕ (YRTA)သုိ႔ ယ မန္ေန႔ညေနက ဆက္သြယ္ေမး ျမန္းရာလတ္တေလာေျဖၾကား ႏုိင္ျခင္းမရွိေသးဟု ယင္းအဖြဲ႕မွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။

‘‘ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ကူးခြင့္(ဗဟုိ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစင္တာအတြင္း) လည္း မေပးေသးပါဘူး။ ေျဖ ၾကားလုိ႔လည္း မရေသးပါဘူး’’ ဟု အထက္ပါတာ၀န္ရွိသူက ေျပာသည္။

လက္ရွိစမ္းသပ္ေနသည့္ စနစ္သည္ ၿမိဳ႕တြင္းရွိ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းမႈေျဖရွင္းရန္ လက္ရွိ အသုံးျပဳေနသည့္ ခလုတ္ႏွိပ္မီး ပြိဳင့္မ်ားအစား ရန္ကုန္တစ္ၿမိဳ႕လုံး ရွိ မီးပြိဳင့္မ်ားကုိ ဆင္ဆာစနစ္သုံး မီးပြိဳင့္မ်ားျဖင့္ ေျပာင္းလဲထားျခင္း ျဖစ္သည္။

အဆုိပါစမ္းသပ္မႈကုိ ယေန႔ (ေမလ ၉ ရက္)တြင္ ဆက္လက္ျပဳ လုပ္မည္ဟု YRTA က ေၾကညာ ထားသည္။

ယင္းစနစ္ ေအာင္ျမင္စြာ က်င့္သုံးႏုိင္ပါက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ယာဥ္ ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကုိ ၃၀ ရာခုိင္ ႏႈန္းခန္႔ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္မည္ဟု YRTA က ခန္႔မွန္းထားသည္။

အဆိုပါဗဟုိစင္တာမွေန၍ မီးပြိဳင့္မ်ားထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းလုပ္ငန္း ကုိ တ႐ုတ္အစုိးရပုိင္ CRCC ကုမၸဏီႏွင့္ဖက္စပ္လုပ္ကိုင္သည့္ ေရႊယင္းကုမၸဏီက လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရရွိထားသည္။ ယခုစမ္းသပ္မႈမ်ားအဆင္ ေျပေအာင္ျမင္ပါက ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးအစုိးရက လႊဲေျပာင္းရ ယူမည္ဟု YRTA အတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ဆုိ သည္။

No comments:

Post a Comment