Thursday, May 9, 2019

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ မီးပြိဳင့္ ၁၅၁ ခုကို Control Center က စမ္းသပ္ခဲ့ၿပီး ၿမိဳ႕နယ္အခ်ိဳ႕တြင္ လွ်ပ္စစ္မီး ျပတ္ေတာက္သျဖင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈျဖစ္ပြား

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ မီးပြိဳင့္ ၁၅၁ ခုကို Control Center မွ စမ္းသပ္မႈျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ၿမိဳ႕နယ္အခ်ိဳ႕တြင္ လွ်ပ္စစ္မီး ျပတ္ေတာက္သျဖင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ေမာင္းႏွင္သြားလာေနသည့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားထံမွ သိရသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ မီးပြိဳင့္ ၁၅၁ ခုအား ေမ ၈ ရက္ နံနက္ ၇ နာရီမွ ၁၀ နာရီအထိႏွင့္ ညေန ၃ နာရီမွ ၇ နာရီအထိ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း စမ္းသပ္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။



“အရင္က အတိုင္းပါပဲ။ မီးပြိဳင့္ေတြပ်က္ေတာ့ မနည္းတိုးေမာင္းရတယ္။ မီးျပတ္ေတာ့ မီးပြိဳင့္ေတြကပ်က္တယ္။ ကုန္သည္လမ္းနဲ႔ ဆူးေလဘုရားလမ္း အဓိကပြိဳင့္ေတြက ဒီေန႔ ေန႔ခင္းပိုင္းေတြမွာ ပ်က္တယ္။ လမ္းေတြကေတာ့ အရင္တိုင္းပါပဲ” ဟု တကၠစီယာဥ္ေမာင္း ကိုသိန္းထိုက္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

မီးပြိဳင့္စမ္းသပ္သည့္ေန႔တြင္ ကမာၻေအးဘုရားလမ္းေပၚရွိ ကုကၠိဳင္းတံတားအဆင္းႏွင့္ ဆရာစံလမ္းလမ္းဆုံရာ မီးပြိဳင့္တြင္ ယခင္ေန႔မ်ားထက္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း အဌားယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

“အရင္ေန႔ေတြထက္စာရင္ ပိုပိတ္တယ္။ ခါတိုင္း သုံးမိနစ္ေလာက္ေစာင့္ရမယ္ဆိုရင္ ဒီလိုေန႔မ်ိဳးက ၁၀ မိနစ္ေလာက္ ေစာင့္ရတယ္။ ပိုပိတ္သြားတာေပါ့။ အခါတိုင္းက ရဲေတြနဲ႔ လည္ပတ္ေနေတာ့ အဆင္ေျပတယ္။ ဒီဆရာစံလမ္းဆိုရင္ အရင္က အဲဒီေလာက္ႀကီး မပိတ္ဘူး။ ဒီေန႔ သူတို႔စမ္းသပ္ေတာ့ အရမ္းဂ်န႔္ျဖစ္တယ္။ ဒီကမာၻေအးဘုရားလမ္းမွာဆိုရင္ ကုကၠိဳင္းခုံးတံတားအေက်ာ္အထိ လုံးဝယာဥ္ေၾကာေတြ မလုပ္ဘူး။ ပိတ္ေနတယ္။ ဒီရက္ပိုင္းေတြမွာ မီးကျပတ္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ မီးပြိဳင့္ေတြကပ်က္ေတာ့ သတိထားၿပီး ေမာင္းရတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ယာဥ္ေတြ အနည္းအမ်ားအေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ နည္းတဲ့ဘက္ကို နည္းသလို လႊတ္ေပးၿပီး မ်ားတဲ့ဘက္ကို မ်ားသလို လႊတ္ေပးေစခ်င္ပါတယ္” ဟု တကၠစီယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

မီးပြိဳင့္မ်ားတြင္ ယာဥ္ျဖတ္သန္းမႈအေပၚ မူတည္၍ မီးပြိဳင့္စကၠန႔္အတိုးအေလွ်ာ့ ျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ စမ္းသပ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး စမ္းသပ္မႈကို တစ္ေန႔ အပိုင္းေျခာက္ပိုင္းခြဲၿပီး စမ္းသပ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“သိပ္ေတာ့ ကြာျခားမႈေတာ့ မသိရဘူး။ ပုံမွန္က စမ္းသပ္တဲ့ ပြိဳင့္ေလးေတြ အခ်ိန္ပိုင္းေလးစမ္းတာဆိုေတာ့ အခ်ိန္တိုင္းျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ ယာဥ္ထိန္းေတြကေတာ့ ပြိဳင့္ေတြမွာ ရွိၿပီးေတာ့ ေဆာင္႐ြက္ေနပါတယ္။ စမ္းသပ္ေနတုန္းပါ။ မနက္က တစ္ခါစမ္းသပ္တယ္။ ညေနတစ္ခါ စမ္းသပ္တယ္။ မီးျပတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပြိဳင့္ေတြမွာ ဘက္ထရီေတြရွိၿပီးသားပါ။ ဘက္ထရီကုန္သြားတယ္ဆိုရင္ မီးစက္နဲ႔ ယာဥ္ထိန္းတပ္ဖြဲ႕ဝင္ေတြက လုပ္ရ တယ္” ဟု ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွ ရဲမႉးမ်ိဳး ေအာင္ျမင့္က ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ မီးပြိဳင့္ ၁၅၁ ခုကို ေခတ္မီ ဗဟိုမီးပြိဳင့္ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစင္တာ Control Center မွ ေမ ၈ ရက္ႏွင့္ ၉ ရက္တြင္ တစ္ၿပိဳင္တည္း စမ္းသပ္မႈ ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမ ၅ ရက္တြင္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕မွ အသိေပးေၾကညာခဲ့သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ျပည္သူ႔ရင္ျပင္အတြင္းရွိ ေခတ္မီဗဟိုမီးပြိဳင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစင္တာ Control Center မွ ေဆာင္႐ြက္ထားသည့္ မီးပြိဳင့္မ်ားကို ေနာက္ဆုံးအေနျဖင့္ စမ္းသပ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး စမ္းသပ္မႈေအာင္ျမင္ပါက ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈအာဏာပိုင္အဖြဲ႕ YRTA သို႔ လႊဲေျပာင္းေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း YRTA အဖြဲ႕ အတြင္းေရးမႉး ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါ မီးပြိဳင့္မ်ား တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း စမ္းသပ္လည္ပတ္မႈျပဳလုပ္မည့္ ေန႔မ်ားႏွင့္ အခ်ိန္မ်ားတြင္ မီးပြိဳင့္မ်ားအား ျဖတ္သန္းေမာင္းႏွင္ၾကမည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအေနျဖင့္ ဂ႐ုတစိုက္ေမာင္းႏွင္ၾကပါရန္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးႀကီး ၾကပ္ကြပ္ကဲမႈအာဏာပိုင္အဖြဲ႕မွ အသိေပးႏႈိးေဆာ္ထားသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ကာလအတြင္းက ေကာက္ယူထားသည့္ ယာဥ္အစီးေရအရ မီးပြိဳင့္စနစ္ကို ခ်ိန္ညႇိထားျခင္းျဖစ္ၿပီး လက္ရွိတြင္ ယာဥ္အစီးေရအရ မီးပြိဳင့္မ်ား၌ ျဖတ္သန္းမႈစာရင္း ယခင္ႏွင့္မတူညီသျဖင့္ ေျပာင္းလဲသင့္သည့္ မီးပြိဳင့္မ်ားတြင္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္ စမ္းသပ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

No comments:

Post a Comment