Thursday, May 9, 2019

မီးပ်က္ၿပီး CNG မရလို႔ YBS ရာခိုင္ႏႈန္းျပည့္ မေျပးဆြဲနိုင္

ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အတြင္း ေျပးဆြဲလ်က္ ရွိသည့္ YBS ယာဥ္လိုင္းမ်ားရွိ ယာဥ္အစီးေရ အားလုံး၏ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ခန႔္မွာ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ (CNG) အလုံအေလာက္ မရရွိျခင္းေၾကာင့္ မေျပးဆြဲနိုင္ၾကေၾကာင္း သတင္း ရရွိသည္။ YBS ယာဥ္လိုင္း တခ်ိဳ႕သည္ CNG ဓာတ္ေငြ႕ အလုံအေလာက္ မရျခင္းႏွင့္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ေစာင့္ဆိုင္း ေနရမႈမ်ားေၾကာင့္ အခက္အခဲမ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္းလည္းYBS ယာဥ္လိုင္း တာဝန္ရွိသူမ်ားက ေျပာဆိုသည္။



Omni Focus ကုမၸဏီ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ဒါရိုက္တာ ဦးထြန္းေတာက္ဝင္းက “က်ေနာ္တို႔မွာ ယာဥ္ လိုင္း ၆ လိုင္း ရွိတယ္။ အရင္ က ပုံမွန္ရက္ဆိုရင္ ကား အစီးေရ ၁၈၀ ကေန ၂၀၀ ဝန္းက်င္ေလာက္ ေျပးဆြဲေနတာ အခုေတာ့ အစီးေရ ၁၄၀-၁၅၀ ျပည့္ ေအာင္ မနည္း လုပ္ေနရတယ္” ဟု ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

ထို႔အတူ YBS ယာဥ္လိုင္းမ်ားမွ ယာဥ္မ်ားသည္ CNG ဆိုင္မ်ားတြင္ စုၿပဳံ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကျခင္း၊ CNG ဆိုင္မ်ားတြင္လည္း မီးပ်က္ေနသျဖင့္ ဓာတ္ေငြ႕ မေပးနိုင္ျခင္း တို႔ ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားေပးေရး ေကာ္ပိုေရးရွင္းက လွ်ပ္စစ္မီးကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ၿမိဳ႕နယ္ အလိုက္ အလွည့္က် ျဖန႔္ျဖဴး ေပးလ်က္ ရွိရာတြင္ CNG ဆိုင္မ်ားလည္း အပါအဝင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လွ်ပ္စစ္မီး ျပတ္ေတာက္ေနခ်ိန္တြင္ မီးစက္မ်ားျဖင့္ CNG ျဖန႔္ျဖဴးေပးရာတြင္ ယခင္လို အျပည့္အဝ ေပးရန္ ခက္ခဲလ်က္ ရွိေၾကာင္း လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ စြမ္းအင္ဝန္ႀကီး ဌာန၊ ေရနံႏွင့္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ လုပ္ငန္းမွ CNG ျဖန႔္ျဖဴး ဌာန၏ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးလွဝင္းေဌးက ဧရာဝတီသို႔ ေျပာဆိုသည္။

၎က “မီးစက္နဲ႕ ဆိုေတာ့ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အျပည့္ မေပးနိုင္ဘဲ ၇၅၊ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပဲ ေပးနိုင္တယ္” ဟု ဆိုသည္။

ယခု ေမလ အတြင္းတြင္ ေန႕စဥ္ YBS ခရီးသည္ ယာဥ္အစီးေရေပါင္း ၃၅၀၀ ေက်ာ္ကိုသာ CNG ဓာတ္ေငြ႕ ျဖည့္တင္းေပး လ်က္ ရွိၿပီး ယင္း ပမာဏသည္ လွ်ပ္စစ္မီး ပုံမွန္ ရရွိေနေသာ မတ္လႏွင့္ ႏွိုင္းယွဥ္ပါက ယာဥ္ အစီးေရ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေလ်ာ့နည္းသြားေၾကာင္း ဦးလွဝင္းေဌးက ရွင္းျပသည္။

ထိုသို႔ CNG ဆိုင္မ်ားတြင္ လွ်ပ္စစ္မီး ျပတ္ေတာက္မႈမ်ားေၾကာင့္ YBS ယာဥ္မ်ား ဓာတ္ေငြ႕ ျဖည့္ရာတြင္ သတ္မွတ္ ဓာတ္ေငြ႕ ေပါင္ အျပည့္ ရရွိရန္ ခက္ခဲျခင္းႏွင့္ ဂတ္စ္ဆိုင္မ်ားတြင္ အခ်ိန္ ၾကာျမင့္စြာ ေစာင့္ဆိုင္းေနရျခင္းေၾကာင့္ သတ္မွတ္ အ ေခါက္ေရ အျပည့္ ေျပးဆြဲေပးရန္ ခက္ခဲလ်က္ ရွိေၾကာင္း ယာဥ္လိုင္းတခ်ိဳ႕က ဆိုသည္။

YBS 7 ယာဥ္လိုင္း တာဝန္ခံ ဦးမ်ိဳးနိုင္က “အခုက ကားအႀကီးေတြ အေရအတြက္ကလည္း မ်ားလာတယ္။ ကား အႀကီး တစီးက ဂတ္စ္ အျပည့္ ျဖည့္ဖို႔ကို နာရီဝက္ ဝန္းက်င္ေလာက္ ၾကာတယ္။ တခ်ိဳ႕ဂတ္စ္ ဆိုင္ေတြက ၂၄ နာရီ မဖြင့္ေတာ့ တာလည္း ပါတယ္” ဟု ဆိုသည္။

YBS ၂၁၊ ၃၉၊ ၄၁ ယာဥ္လိုင္းမ်ား ေျပးဆြဲေပးေနသည့္ Power Eleven ကုမၸဏီ၏ ကိုတ႐ုတ္ေလးကလည္း “က်ေနာ္တို႔ လိုင္းမွာေတာ့ CNG အခက္ အခဲေၾကာင့္ ယာဥ္ေတြ မထြက္နိုင္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ပုံမွန္ ေျပးဆြဲေနတဲ့ အေခါက္ေရ အတိုင္း မေျပးဆြဲ နိုင္ေတာ့တာ” ဟု ေျပာသည္။

YBS ယာဥ္လိုင္းမ်ားသည္ လွ်ပ္စစ္မီး ပုံမွန္ ရရွိေနေသာကာလမ်ားတြင္ တေန႕လွ်င္ ယာဥ္တစီးသည္ အေခါက္ေရ ေလးေခါက္မွ ငါးေခါက္ ဝန္းက်င္ ေျပးဆြဲၾကၿပီး လတ္တေလာတြင္ တေန႕လွ်င္ ႏွစ္ေခါက္မွ သုံးေခါက္ ဝန္းက်င္သာ ေျပးဆြဲနိုင္ လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

လွ်ပ္စစ္မီးပ်က္သျဖင့္ မီးစက္ႏွင့္ ဂတ္စ္ ျဖည့္ရာတြင္ သတ္မွတ္ ဓာတ္ေငြ႕ Pressure အျပည့္အဝ မရရွိျခင္းေၾကာင့္ ခရီးစဥ္ ေျပးဆြဲရေသာ အေခါက္ေရမွာ ယခင္ကထက္ အႀကိမ္ေရ ေလ်ာ့နည္းျခင္းႏွင့္ ယာဥ္ေပၚတြင္ အဲကြန္း အျပည့္ အဝ မဖြင့္ ေပးနိုင္သည့္ အေနအထားမ်ိဳးလည္း ရွိေၾကာင္း ယာဥ္လိုင္း တာဝန္ခံမ်ားက ဆိုၾကသည္။

ထို႔ျပင္ CNG ဆိုင္ တခ်ိဳ႕၌ စက္တစုံတရာ ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈ ျဖစ္သျဖင့္ ဆိုင္ပိတ္ရေသာေၾကာင့္ ယင္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ ယာဥ္လိုင္းမ်ား လည္း ရပ္နားလိုက္ရသည့္ ျဖစ္စဥ္မ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းသို႔ ယာဥ္လိုင္းမ်ား ရပ္နားလိုက္ရျခင္းေၾကာင့္ ေအာက္ဆိုက္ ကားမ်ား ေျပးဆြဲၾကကာ ခရီးသည္မ်ား အတြက္ ေငြ ေၾကးကုန္က်မႈမ်ားျခင္း၊ သြားလာရ ခက္ခဲျခင္းမ်ားလည္း ႀကဳံေတြ႕ေနရေၾကာင္း ခရီးသြားျပည္သူမ်ားက ဆိုသည္။

ယခု ရက္ပိုင္း အတြင္း၌ YBS ကားမ်ားကို အခ်ိန္ ၾကာျမင့္စြာ ေစာင့္ဆိုင္းေနရျခင္းႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား ၿပဳံတိုးစီးေနရသည့္ အေျခအေနမ်ား ႀကဳံေတြ႕ေနရေၾကာင္း ဆူးေလတြင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ၿပီး လွိုင္သာယာႏွင့္ ေတာင္ဒဂုံသို႔ ျပန္ၾကရသည့္ ဘတ္စ္ကား အသုံးျပဳသူမ်ားကလည္း ေျပာသည္။

ခရီးသည္ တဦးက “တနာရီေလာက္ ေနမွ တစီး ေရာက္လာတယ္ လာရင္လည္း ခရီးသည္က အျပည့္ပဲ ဆိုေတာ့ ေနာက္ တစီးလည္း လာဖို႔ မေသခ်ာ၊ ေစာင့္လည္း မေစာင့္နိုင္ေတာ့လို႔ ငပိသိပ္ ငါးခ်ဥ္သိပ္ တိုးေဝွ႕ၿပီး လိုက္စီးရတာပဲ” ဟု ဆို သည္။

လက္ရွိ အခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ CNG ဂတ္စ္ ဆိုင္ေပါင္း ၄၁ ဆိုင္ ရွိၿပီး ၁၀ ဆိုင္မွာ တကၠစီ သီးသန႔္ဆိုင္မ်ား ျဖစ္ကာ က်န္ဆိုင္မ်ားထဲမွ ဆိုင္၂၀ မွာ ၂၄ နာရီ ဖြင့္လွစ္ျခင္းႏွင့္ က်န္ ၁၁ ဆိုင္မွာ ၈ နာရီ ႏွစ္ဆိုင္းျဖင့္ ၁၆ နာရီ ဖြင့္လွစ္ ေရာင္းခ် ေပးလ်က္ ရွိေၾကာင္း လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ စြမ္းအင္ ဝန္ႀကီး ဌာန၊ ေရနံႏွင့္ သေဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ လုပ္ငန္းက သိရသည္။

ဦးလွဝင္းေဌး က “ဒီျပႆနာက မီးျပန္မွန္သြားရင္ ျပန္ ေျပလည္သြားမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္တခုက ဒီဘက္က နည္း ပညာနဲ႕ လူနဲ႕ ေပးမယ္၊ ယာဥ္လိုင္းေတြ ဘက္က ကိုယ္ပိုင္ ဂတ္စ္ ျဖန႔္ျဖဴးေရး ဆိုင္လိုမ်ိဳး ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈေတြ လုပ္မယ္ ဆို ရင္ ေျပလည္ သြားနိုင္တယ္” ဟု ဆိုသည္။

လတ္တေလာ၌ ဗႏၶဳလ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီက ကိုယ္ပိုင္ ဂတ္စ္ႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇုပ္ႏွံမႈ ျပဳလုပ္ထားကာ ယင္းယာဥ္ လိုင္းမ်ားမွ ယာဥ္မ်ားကို ယာဥ္ရပ္နား စခန္းတြင္သာ ဂတ္စ္ ျဖည့္သြင္းျခင္းမ်ား လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိၿပီး Omni Focus ကုမၸဏီကလည္း ထိုသို႔ လုပ္ေဆာင္ရန္ ဝန္ႀကီးဌာနသို႔ တင္ျပ ေဆြးေႏြးထားေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းသို႔ လုပ္ေဆာင္မည္ဆိုပါက အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ သန္းခန႔္ ရင္းႏွီး ျမႇုပ္ႏွံရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယာဥ္လိုင္း တာဝန္ရွိ သူမ်ားက ဆိုသည္။

ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ႀကီးၾကပ္ ကြပ္ကဲမႈ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႕ (YRTA) ၏ အတြင္းေရးမႉး ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က “ YRTA ဘက္ကေတာ့ ၂၄ နာရီ ဖြင့္တဲ့ ဂတ္စ္ဆိုင္ေတြ တိုးဖြင့္ေပးဖို႔ရယ္ YBS သီးသန႔္ ဂတ္စ္ ဆိုင္ေတြ လုပ္ေပးကို တင္ျပထားတာေတြ ရွိတယ္” ဟု ဆိုသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ပုံမွန္ ေျပးဆြဲလ်က္ ရွိသည့္ ယာဥ္လိုင္းေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္တြင္ အစီးေရ ၄၀၀၀ ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း YRTA က သိရသည္။

No comments:

Post a Comment