Thursday, May 9, 2019

ႏိုင္ငံသားစိစစ္ေရးကပ္မ်ားကိုု ႏိုုင္ငံတကာအဆင့္မီ Digitalစနစ္ႏွင့္ Smart Card မ်ားအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္၊ ႏုိင္ငံတကာပညာရွင္မ်ားထံမွ ေငြေရးေၾကးေရးႏွင့္ နည္းပညာမ်ား ေထာက္ပံ့ရယူၿပီး တစိုက္မတ္မတ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း ၀န္ၾကီးေျပာၾကား

ႏိုုင္ငံသားစိစစ္ေရးကပ္မ်ားကိုု Digitalစနစ္ႏွင့္ Smart Card မ်ားအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ႏုိင္ငံတကာပညာရွင္မ်ားထံမွ ေငြေရးေၾကးေရးႏွင့္နည္းပညာမ်ား ေထာက္ပံ့ရယူၿပီး တစိုက္မတ္မတ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း အလုပ္သမား၊ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔အင္အား ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသိန္းေဆြကေျပာၾကားသည္။



ယမန္ေန႔ကက်င္းပေသာ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ (၁၂)ႀကိမ္ေျမာက္ ပုံမွန္အစည္းအေဝး စတုတၳေန႔တြင္ မဂၤလာေတာင္ၫြန႔္ မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚျဖဴျဖဴသင္းက ”အမ်ိဳးသား မွတ္ပုံတင္ ကတ္၊ ႏိုင္ငံသားစိစစ္ေရးကတ္ျပားမ်ားႏွင့္ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္မွတ္တမ္း ဖိုင္တြဲမ်ား အား လက္ရွိအသုံးျပဳလ်က္ရွိေသာ စနစ္မွ Digital စနစ္သို႔ အျမန္ဆုံးေျပာင္း လဲျပဳလုပ္ ေပးရန္ အစီအစဥ္ ရွိ၊ မရွိ” ေမးျမန္းခဲ့ျခင္းကိုု ျပန္လည္ေျဖၾကားရာတြင္ ၀န္ၾကီးက ထိုုသိုု႔ထည့္သြင္းေျဖၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

အဆိုပါေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အလုပ္သမား၊ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔အင္အား ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသိန္းေဆြက ႏိုင္ငံသားစိစစ္ေရးကတ္ျပားမ်ားကို ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီသည့္ Smart Card ေျပာင္းလဲထုတ္ေပးႏိုင္ေရးကိစၥ ကနဦးေလ့လာမႈ အစီအစဥ္မ်ားကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ ေမလမွစၿပီး ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ Digital စနစ္ျဖင့္ ႏိုင္ငံသားမွတ္ပုံတင္ျခင္းလုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္ရန္ ေလ့လာျခင္း၊ ေဆြးေႏြးျခင္းႏွင့္ Seminar မ်ား ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ စုစုေပါင္း ကမာၻ႔ဘဏ္အပါအဝင္ အဖြဲ႕အစည္း ၅၁ ခုမွ ၇၈ ႀကိမ္ထိ ေဆြးေႏြးၿပီး Seminar လည္း ေလးႀကိမ္ေဆာင္႐ြက္ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ၏လမ္းၫႊန္ခ်က္ႏွင့္အညီ Electronic စနစ္ျဖင့္ မွတ္ပုံတင္ျခင္းလုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္ ရာတြင္ ေတြ႕ႀကဳံႏိုင္သည့္အခက္အခဲမ်ား၊ ၾကာျမင့္သည့္အခ်ိန္မ်ား သိရန္စမ္းသပ္ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းမ်ားကိုလည္း ျပည္ေထာင္စုနယ္ေျမ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးႏွင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္တို႔တြင္ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလက စတင္ေဆာင္႐ြက္ ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ စကၠဴကတ္ဆင္းမွ Smart Card အျဖစ္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္အတြက္ ႏိုင္ငံအတြင္း ေနထိုင္ခဲ့သည့္ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္ Biometric Data ႏွင့္ Biographic Data မ်ားကို သိမ္းဆည္းၿပီး လူတစ္ဦးခ်င္းစီကို Unit ID နံပါတ္ထုတ္ေပးရန္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ေနပါေၾကာင္း၊ Data Base တြင္လည္း မွတ္ပုံတင္ထိန္းသိမ္းျခင္းကို ပထမအဆင့္ႏွင့္ ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံသားစိစစ္ျခင္းလုပ္ငန္းႏွင့္ Digital စနစ္ ေျပာင္းလဲၿပီး Smart Card ထုတ္ေပးျခင္းလုပ္ငန္းကိုလည္း ဒုတိယအေနျဖင့္ ဆက္လက္ ေဆာင္႐ြက္သြားရန္ လ်ာထားၿပီး စီမံခ်က္ေရးဆြဲထားပါေၾကာင္း၊ တျခားအဖြဲ႕အစည္း မ်ားႏွင့္လည္း ခ်ိတ္ဆက္ေဆာင္႐ြက္ထားၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ e-Government ဦးဆုံး ေကာ္မတီ၏ လမ္းၫႊန္ခ်က္အရ e-Government စနစ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေအာင္ျမင္စြာ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ေရးအတြက္ e-ID လုပ္ငန္းသည္ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ Digital ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းသည္ အေရးႀကီးေသာေၾကာင့္ ဦးစားေပးအဆင့္သတ္ မွတ္ထားပါ ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ e-ID လုပ္ငန္း ေကာ္မတီကို မိမိ ဦးစီးသည့္အဖြဲ႕ဝင္ ၂၈ ဦးႏွင့္ ဝန္ႀကီးဌာနအသီးသီးက ဖြဲ႕စည္းၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔တြင္ရွိသည့္ဖိုင္တြဲမ်ား၊ အေထာက္ အထားစာ႐ြက္စာတမ္း မ်ားကလည္း ယခင္ကကဲ့သို႔ စကၠဴနည္းစနစ္ျဖင့္ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ မ်ားေပးရသည့္အတြက္ ပ်က္စီးျခင္းမ်ား၊ ဆုံးရႈံးျခင္းမ်ား၊ မလိုလားအပ္သည့္ ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ပြားေနပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔အေနျဖင့္ စီမံခ်က္ေရးဆြဲခ်မွတ္ၿပီး Digital စနစ္ေျပာင္းလဲႏိုင္ ရန္အတြက္ စတင္ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စီမံခ်က္လည္းေရးဆြဲထားၿပီးျဖစ္ ပါေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ နည္းပညာႏွင့္ ေငြေၾကးလိုအပ္ျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ ဝန္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ စီမံခ်က္ေရးဆြဲၿပီး မိမိတို႔၏ ဘတ္ဂ်က္တြင္ ထည့္သြင္းေတာင္းခံၿပီး မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ားကိုလည္း Digital စနစ္သို႔ ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္ေရးအတြက္ ဦးစားေပး လုပ္ငန္းအျဖစ္ ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္ေနပါေၾကာင္း ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည္။

တိုင္းရင္းသားေဒသမ်ားတြင္ ျဖစ္ေနသည့္ ID Card မ်ားတြင္ မွတ္ပုံတင္မရျခင္း၊ ႏိုင္ငံသား ျဖစ္ၿပီး မွတ္ပုံတင္မရွိသည့္အတြက္ အလုပ္အကိုင္၊ အခြင့္အလမ္းမ်ား ဆုံးရႈံးေနျခင္း၊ မွတ္ပုံတင္ ႏွစ္ကတ္၊ သုံးကတ္ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ Reject လုပ္ခံေနရသည့္ျပည္သူ မ်ား၏နစ္နာျခင္းမ်ား အမ်ားႀကီးရွိပါေၾကာင္း၊ ဝန္ႀကီးဌာနအေျနဖင့္ တစ္ေနရာထဲ တစ္ခါ တည္း One Stop ျဖစ္ရန္အတြက္ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ား လည္းရွိပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ လတ္တေလာတြင္ ထိုသို႔ျဖစ္မေနပါေၾကာင္း၊ Digital စနစ္ကိုမသြားခင္စပ္ၾကားတြင္ ၎ကိစၥမ်ားကို ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ မည္ကဲ့သို႔ေျဖရွင္းေပးမည္ကို သိရွိလိုေၾကာင္း ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေမးျမန္းရာ မိမိဌာနအေနျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာအမ်ိဳးသားမွတ္ပုံတင္ကတ္မ်ား၊ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ား၊ ႏိုင္ငံသားစိစစ္ေရးကတ္ျပားမ်ားကို ဥပေဒႏွင့္အညီရရွိႏိုင္ရန္ အတြက္ အေလးထားေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ထို႔အတူ မိမိတို႔ဝန္ထမ္းမ်ား၏ မသင့္ မေလ်ာ္ေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ား၊ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာေအာင္ေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ားရွိရင္လည္း မိမိတို႔က ဥပေဒႏွင့္အညီ အေရးယူသြားရန္ အဆင္သင့္ရွိေနပါေၾကာင္း၊ ဝန္ႀကီးဌာနအ ေနျဖင့္လည္း ျပည္သူမ်ားအတြက္ ထိုကိစၥမ်ားကို ဦးစား ေပးေဆာင္႐ြက္ေနပါေၾကာင္းကိုုလည္း ျပည္ေထာင္စုု၀န္ၾကီးက ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment