Sunday, May 19, 2019

ရန္ကုန္မီးပြိဳင့္ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစနစ္ႏွင့္ က်ပ္ဘီလီယံ ၂၀

အေေရွ႕တာင္အာရွ၏ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ အျမင့္ဆံုး ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ား စာရင္းထဲတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ႏွစ္စဥ္ပါဝင္ေနသည္။ အစိုးရႏွစ္ဆက္တိုင္ ထိုအခက္အခဲေျဖရွင္းရန္ ႀကိဳးပမ္းေနရဆဲျဖစ္သည္။ ၂၀၁၅ တြင္ သမၼတ၏အထူးရန္ပံုေငြမွ က်ပ္ဘီလီယံ ၂၀ ကို အသံုးျပဳ၍ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျပႆနာကို အထုိက္အေလ်ာက္ ေလွ်ာ့ခ်ေရး နည္းပညာအသံုးျပဳရန္ ႀကိဳးစားခဲ့သည္။ ထိုအရာမွာ ရန္ကုန္မီးပြိဳင့္ဗဟိုထိန္းခ်ဳပ္ေရးစနစ္ျဖစ္၏။ 

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ မီးပြိဳင့္ ၁၅၄ ခုကို ဗဟိုထိန္းခ်ဳပ္ေရးစင္တာမွ နည္း ပညာသံုးအသိဉာဏ္အတု (AI-Artificial Intelligence)ျဖင့္ ထိန္း ခ်ဳပ္ရန္ျဖစ္သည္။ ထုိစနစ္ကို တပ္ဆင္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၿပီး သံုးႏွစ္အ ၾကာတြင္ ေမလ ၈ ရက္က စနစ္ တစ္ခုလံုးကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ စမ္းသပ္အသံုးျပဳခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ရလဒ္မွာ ေျပာင္းျပန္သာ ျဖစ္ခဲ့သည္။


ထိုစနစ္ကို စတင္စမ္းသပ္ အသံုးျပဳသည့္ေန႔တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိုမိုက်ပ္တည္းျခင္း၊ မီးပြိဳင့္မ်ား မွားယြင္းစြာ အခ်က္ျပျခင္း၊ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို မွားယြင္းစြာ မွတ္ တမ္းတင္ျခင္းႏွင့္ အခ်က္အလက္စုေဆာင္းမႈစနစ္ မွားယြင္းျခင္းတို႔ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။

ထိုစနစ္ကို ေမလ ၈ ရက္မွ ၉ ရက္အထိ ႐ံုးတက္၊ ႐ံုးဆင္းခ်ိန္ တြင္ စတင္စမ္းသပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။ စမ္းသပ္သည့္ ေမလ ၈ ရက္ အေျခအေနကို အငွားယာဥ္ ေမာင္း ကိုေဝယံက ‘‘ဒီေန႔ ကား ေတြ ပိုက်ပ္တာေပါ့။ အရင္ေန႔ေတြထက္ တစ္နာရီေလာက္ပို ၾကာတယ္’’ဟု ေျပာသည္။

စမ္းသပ္မႈသည္ ႐ံုးတက္႐ံုး ဆင္းခ်ိန္ျဖစ္၍ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္ တည္းမႈကို ပိုမိုဆိုးရြားစြာ ခံစားခဲ့ ရၿပီး ကမၻာေအးဘုရားလမ္းရွိ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ အခ်က္ျပ စနစ္မ်ား မွားယြင္း၍ ေလးဖက္ ေလးတန္ရွိ မီးပြိဳင့္မ်ားတြင္ အနီ ေရာင္မ်ား ျပသေနသျဖင့္ ယာဥ္ ထိန္းရဲမ်ားက ဝင္ေရာက္ကူညီခဲ့ရသည္ဟု ကိုေဝယံကေျပာသည္။

မီးပြိဳင့္မ်ား စမ္းသပ္သည့္ေန႔ တြင္ ဘူးေလးရာ ဖ႐ံုဆင့္ခဲ့သည္က ရန္ကုန္တုိင္းအတြင္း အလွည့္က် မီးေပးသည့္စနစ္ ျဖစ္ခဲ့ျပန္၏။ အခ်ိဳ႕မီးပြိဳင့္မ်ား မီးျပတ္၍ အလုပ္ မလုပ္၊ မီးပြိဳင့္အခ်ိဳ႕၌ အခ်က္ျပစနစ္ခြၽတ္ယြင္းမႈတို႔ ႀကံဳခဲ့ရျပန္ သည္။

‘‘မီးပြိဳင့္စမ္းလို႔ ကားေတြ က်ပ္တယ္လို႔ ၾကားတယ္။ အရင္ ကထက္ ပိုက်ပ္တယ္’’ဟု ေျမာက္ ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္ေန ေဒၚစႏၵာဦး က ေျပာသည္။

ဗဟိုမီးပြိဳင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ေရး စနစ္၏ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းကို ယမန္ႏွစ္က စမ္းသပ္ခဲ့ဖူးသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ အဝိုင္းသံုးခုကို ၂၀၁၈ ႏိုဝင္ဘာ ၄ ရက္မွ ၇ ရက္အထိ စမ္းသပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိသို႔ စမ္းသပ္ခ်ိန္တြင္လည္း ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ အဆိုးရြားဆံုး ျဖစ္ေပၚလာ၍ YRTA (ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေရးႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕)က ထုိစနစ္စမ္းသပ္မႈကို ရပ္ဆိုင္းေစခဲ့သည္။

ယခုတစ္ႀကိမ္ တစ္ေက်ာ့ ျပန္စမ္းသပ္မႈတြင္ ဦးေထာင္ဘို အဝိုင္း၊ ဟံသာဝတီအဝိုင္းႏွင့္ ဦးဝိစာရအဝိုင္းမ်ားရွိ မီးပြိဳင့္မ်ား ကို ခ်န္လွပ္ခဲ့ၿပီး က်န္မီးပြိဳင့္ ၁၅၁ ခုကို ပထမဆံုးအႀကိမ္ တစ္ၿပိဳင္ နက္ စမ္းသပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ထိုသို႔စနစ္စမ္းသပ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ ဦးေမာင္ေမာင္စိုးက ‘‘သိထားတာ ေတာ့ ရပ္ထားရတယ္။ ရပ္ထားရ တယ္ဆိုကတည္းက ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တာေတြ ပိုမ်ားလာလို႔ပဲ’’ဟု ေျပာသည္။

ရန္ကုန္တိုင္းလွ်ပ္စစ္၊ စက္မႈ လက္မႈႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ ေရးဝန္ႀကီး ေဒၚနီလာေက်ာ္က မူ ‘‘အဆင္မေျပဘူးလို႔ ဘယ္ သူေျပာလဲ။ သက္ဆုိင္ရာ ပညာ ရွင္ေတြ စစ္ေဆးေနတယ္’’ဟု မွတ္ခ်က္ေပးသည္။

စမ္းသပ္ၿပီး ေနာက္တစ္ရက္ တြင္ YRTA က ယင္းႏွင့္ပတ္သက္ ၍ လႊတ္ေတာ္ကိုုယ္စားလွယ္မ်ား ကို ေခၚယူရွင္းျပခဲ့သည္။

YRTA ၏ အဆိုပါမီးပြိဳင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစနစ္အေပၚ အပိုင္း လိုက္မွတ္ခ်က္ေပးရာတြင္ VMS-Variable Message Sign အမည္ရွိ LCD ဘုတ္ျပားႀကီးႏွင့္ Check Point (စစ္ေဆးမွတ္မ်ား)သည္ အရည္အေသြးအလြန္ညံ့ေၾကာင္း ပါဝင္သည္။

ကားရပ္နားမႈမွတ္တမ္းတင္ ျခင္း၊ အခ်က္အလက္စုစည္းထား ႏိုင္မႈ (Data Collection)၊ Intelli-gent Monitoring Camera- (IM Cameras) ႏွင့္ E Police Cameras (EP Cameras)မ်ားသည္ အရည္အေသြးညံ့ဖ်င္းသည္ဟု မွတ္ခ်က္ေပးထားသည္။ စနစ္တြင္ အသံုးျပဳသည့္ IVMS 8600 ေဆာ့ဖ္ဝဲမွာမူ ေကာင္းမြန္သည့္ အဆင့္ရွိသည္ ဟု ဆိုသည္။

ယခုစမ္းသပ္မႈမ်ား အဆင္ ေျပေအာင္ျမင္ပါက ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီးအစိုးရက လႊဲေျပာင္းရ ယူမည္ဟု YRTA အတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ေျပာ သည္။

အဆိုပါစနစ္ႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး စီမံကိန္း ႏွင့္ ဘ႑ာေရးေကာ္မတီဥကၠ႒ ေဒၚစႏၵာမင္းက ေကာ္မတီက သြားေရာက္စစ္ေဆးစဥ္ကပင္ မေအာင္ျမင္ႏုိင္သည္ကို သိထားသည္ဟု ၎က လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာ တြင္ ေရးသားထားသည္။

ထုိစနစ္မေအာင္ျမင္၍ က်ပ္ဘီလီယံ ၂၀ ျပန္ေပးမည္လားႏွင့္ မည္သူတြင္ တာဝန္ရွိပါသလဲဟု လည္း ၎က ေမးခြန္းထုတ္သည္။ ရန္ကုန္တိုင္းရွိ ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုလွ်င္ အသံုးစရိတ္ က်ပ္ေလးဘီလီယံ သာ ဘတ္ဂ်က္ရခ်ိန္တြင္ ထုိစနစ္အတြက္ သံုးသည့္ က်ပ္ဘီလီယံ ၂၀ ကို ႏွေျမာသည္ဟုဆိုသည္။

ဗဟိုမီးပြိဳင့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ ဆိုတာ ဘာလဲ

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဗဟိုမီးပြိဳင့္ထိန္း ခ်ဳပ္ေရးစနစ္အသံုးျပဳရန္ ဦးသိန္း စိန္ အစိုးရက က်ပ္ဘီလီယံ ၂၀ အ သံုးျပဳရန္ စီစဥ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေငြေၾကးပမာဏသည္ ကယား ျပည္နယ္အစိုးရ ႏွစ္စဥ္ ဘတ္ဂ်က္၏ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။

ထုိစနစ္သည္ လက္ရွိ ရန္ ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ အသံုးျပဳေနသည့္ မီးပြိဳင့္မ်ားကို ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ားက ခလုတ္ႏွိပ္၍ ထိန္းခ်ဳပ္သည့္စနစ္ အစား AI အသံုးျပဳ၍ ဗဟိုထိန္း ခ်ဳပ္ေရးစင္တာမွ ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ ျဖစ္သည္။

ယင္းစနစ္ ေအာင္ျမင္စြာ က်င့္သံုးႏိုင္ပါက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို ၃၀ ရာခိုင္ ႏႈန္းခန္႔ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္မည္ဟု YRTA က ခန္႔မွန္းထားသည္။

ဦးျမင့္ေဆြ ဦးေဆာင္သည့္ ယခင္ ရန္ကုန္တုိင္းအစိုးရက တ႐ုတ္အစိုးရပိုင္ မီးရထားကုမၸ ဏီ CRCC ကုမၸဏီႏွင့္ ဖက္စပ္ လုပ္ကိုင္သည့္ ေရႊရင္းကုမၸဏီကို လုပ္ကိုင္ခြင့္ေပးခဲ့သည္။ ၂၀၁၆ ေဖေဖာ္ဝါရီတြင္ လုပ္ငန္းမ်ား စတင္ကာ ယင္းႏွစ္ၾသဂုတ္၌ လုပ္ ငန္းၿပီးစီးရမည္ျဖစ္သည္။ မၿပီးစီး ပါက တစ္ရက္လွ်င္ က်ပ္တစ္သိန္းဒဏ္ေၾကးသတ္မွတ္ခဲ့သည္။ သို႔ ေသာ္ ဒဏ္ေၾကးကို သိန္း ၂၀၀ ေက်ာ္အထိသာ ေပးေဆာင္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထပ္မေဆာင္ ေတာ့ေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းစာ ရင္းစစ္ခ်ဳပ္အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ ျပခဲ့သည္။

အဆိုပါ လုပ္ငန္းအတြက္ တင္ဒါေပးစဥ္ကပင္ ပြင့္လင္းျမင္ သာမႈမရွိဘဲ အဂတိရွိေၾကာင္း တင္ဒါဝင္ၿပိဳင္ခဲ့သည့္ ကုမၸဏီမ်ား က ကန္႔ကြက္ခဲ့သည္။

စတင္ေလွ်ာက္ထားစဥ္က ကုမၸဏီ ၄၀ ေက်ာ္ပါဝင္ၿပီး တင္ဒါစည္းမ်ဥ္းႏွင့္ကိုက္ညီသည့္ ကုမၸ ဏီ ၁၉ ခုသာ ရွိခဲ့သည္။ ၎တို႔ အနက္ ကုမၸဏီေလးခုကို ဆန္ခါ တင္ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး ေရႊရင္းကုမၸဏီ ကို တင္ဒါေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ကုမၸဏီမ်ား၏ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားတြင္ တ႐ုတ္အစိုးရပိုင္ကုမၸဏီတစ္ခုက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို စီစီတီဗီ မ်ားျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္မည္ျဖစ္၍ ၿမိဳ႕ေတာ္လံုၿခံဳေရး စိုးရိမ္ရသည္ ဆိုသည့္ အခ်က္လည္း ပါဝင္ သည္။

တ႐ုတ္ CRCC ႏွင့္ ေရႊရင္းကုမၸဏီ

ေဘဂ်င္းအေျခစိုက္ China Railway Construction Corpo-ration (CRCC)သည္ တ႐ုတ္အစိုးရပိုင္ ကုမၸဏီျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္ႏုိင္ငံတြင္ ဒုတိယအႀကီးဆံုး ေဆာက္ လုပ္ေရးႏွင့္ အင္ဂ်င္နီယာကုမၸဏီ ႀကီးျဖစ္သည္။

၎သည္ ေဘဂ်င္းႏွင့္ ရွန္ ဟိုင္းျမန္ႏႈန္းျမင့္ရထားလမ္း၊ ကန္ ေဒၚလာ တစ္ဘီလီယံတန္ဖိုးရွိ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏုိင္ငံ၏ မိုးပ်ံအျမန္ ကားလမ္း စသည္တို႔ကို ေဆာက္ လုပ္ခဲ့သည္။ ကေမၻာဒီးယားႏုိင္ငံ တြင္လည္း မီးရထားအဆင့္ျမႇင့္ ေရးလုပ္ကိုင္ခြင့္ရထားသည္။

မီးရထားႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ ေရးကုမၸဏီက ၿမိဳ႕ျပယာဥ္ေၾကာ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးတြင္ ဝင္ေရာက္လုပ္ ကိုင္ျခင္းအေပၚ နည္းပညာသမား မ်ားက ေမးခြန္းထုတ္သည္။

ထုိ႔ျပင္ ျပည္တြင္း တြဲဖက္ ကုမၸဏီျဖစ္သည့္ ျမန္မာ့ေရႊရင္း အင္တာေနရွင္နယ္ ကုမၸဏီသည္ လိႈင္သာယာစက္မႈဇုန္၊ ဇုန္(၄) တြင္ရွိၿပီး ကုမၸဏီဒါ႐ိုက္တာ ေလး ဦးရွိသည္ဟု ကုမၸဏီမ်ား မွတ္ပံု တင္ဌာနတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။  ေရႊရင္းအမည္ပါ အျခားကုမၸဏီ ႏွစ္ခုရွိၿပီး သံုးခုစလံုးမွာ အဆိုပါ ေနရာတြင္သာ အေျချပဳတည္ ေထာင္ထားသည္ဟု အဆိုပါဌာန က ေဖာ္ျပထားသည္။

ထိုလိပ္စာအရ 7Day က သြားေရာက္ ေမးျမန္းသည့္အခါ အဆိုပါကုမၸဏီတြင္ အေအးခန္း သိုေလွာင္႐ံုလုပ္ငန္းသာ လုပ္ကိုင္ၿပီး နည္းပညာကုမၸဏီတစ္ခုမ ဟုတ္ေပ။ ကုမၸဏီတာဝန္ရွိသူမ်ား ကို ေမးျမန္းခြင့္ေတာင္းေသာ္ လည္း တာဝန္ရွိသူမ်ားမရွိဟု တာဝန္က်ဝန္ထမ္းက ေျပာသည္။

ဘယ္လိုေျဖရွင္းၾကမလဲ

အဆိုပါစနစ္သည္ စာခ်ဳပ္ ပါ အခ်က္အလက္မ်ားအရ ရာ ခိုင္ႏႈန္းျပည့္ မၿပီးစီးေသးဟု ရန္ ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္ ဦးေက်ာ္ေဇယ်က ဆို သည္။ ၿပီးစီးပါကလည္း ထုိစနစ္ သည္ လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ ေၾကာက်ပ္တည္းမႈအတြက္ မသင့္ ေလ်ာ္ေတာ့ဘဲ ေခတ္ေနာက္က် သြားၿပီဟု ၎က ဆိုသည္။

‘‘အားနာမႈေတြ ထားၿပီး ကုမၸဏီနာမည္ပ်က္မခံခ်င္လို႔ ဆက္တိုးေနတာ ပိုဆိုးေစတာ။ အေရးယူမႈေတာ့ ရွိေစခ်င္တယ္’’ ဟု ဦးေက်ာ္ေဇယ်က ေျပာသည္။ စနစ္ကို တတိယအဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုေခၚယူ၍ စစ္ေဆးသင့္သည္ဟု ရန္ကုန္တိုင္းလႊတ္ေတာ္ဘက္ ၌ ယံုၾကည္သူအခ်ိဳ႕ရွိသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ မီးပြိဳင့္ထိန္းခ်ဳပ္ ေရးစနစ္အတြက္ ကူညီလိုေသာ္ လည္း တ႐ုတ္ကုမၸဏီက ေဆာင္ ရြက္ေနျခင္းေၾကာင့္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက ၾကားျဖတ္ကူညီေပး၍ မရေၾကာင္းျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ဂ်ပန္သံအ မတ္က ဆိုသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈေျဖရွင္းရာ တြင္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားနည္းတူ ဗဟိုမီးပိြဳင့္ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစနစ္တစ္ခု တူတူတန္တန္ရွိရန္ လိုအပ္သည္ ဟု နည္းပညာလုပ္ကိုင္ေနသူ ဦးေနပိုင္ေအာင္က ဆိုသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ မဂၢါစီးတီး တစ္ခု၊ လူဦးေရ ထူထပ္က်ပ္ တည္းၿမိဳ႕ျဖစ္၍ မီးပြိဳင့္ဗဟိုထိန္း ခ်ဳပ္ေရးစနစ္တစ္ခု မျဖစ္မေန လိုအပ္ၿပီး ၿဂိဳဟ္တုစနစ္မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္းအသံုးျပဳသင့္ေနၿပီဟု ၿမိဳ႕ျပပညာရွင္မ်ားက ေျပာသည္။  ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ဦးေမာင္ေမာင္ စိုးက ‘‘ငါက မီးပြိဳင့္တပ္ေပးတဲ့သူ။ မီးပြိဳင့္ထိန္းခ်ဳပ္မႈ လုပ္တဲ့သူ မ ဟုတ္ဘူး’’ဟု မွတ္ခ်က္ေပးသည္။

No comments:

Post a Comment