Saturday, June 29, 2019

အေမႀကီး လက္ခတ္သံ

မိုးမေကာင္းေသးသည့္ အ ညာ၏ နယုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ မိုးတြင္းေန႔လယ္ခင္းသည္ ပူေလာင္အိုက္စပ္လြန္းလွသည္။ ထိုပူေလာင္အိုက္စပ္မႈကို ဂ႐ုမစိုက္ႏိုင္သည့္ အသက္(၇၀)ေက်ာ္ (၈၀)ခန္႔ အေမႀကီးအို တစ္ေယာက္သည္ ရက္ကန္းစင္ေလး တစ္စင္ေပၚတြင္ အလုပ္မ်ားေနေလသည္။ လြန္းဆန္ေလးကလည္း အမယ္အိုကဲ့သို႔ အလုပ္မ်ားကာ ဟိုဒီေရြ႕လ်ားေနရသည္။ အေမႀကီး၏ ေျခႏွစ္ဖက္ကလည္း ရက္ကန္း စင္ေအာက္ပိုင္းက အုန္းမႈတ္ခြက္ ႏွစ္လံုးေပၚ တစ္ဖက္စီ နင္းထားရသည္။ လြန္းဆန္တစ္ခါေျပးလိုက္ အေမႀကီး၏ အေရတြန္႔တြန္႔ လက္ႏွစ္ဖက္က လက္ခတ္တစ္ခါ႐ိုက္လိုက္ျဖင့္ အထည္သားေလး ႐ုပ္လံုးေပၚလာေလသည္။


အေမႀကီးအို၏ အမည္က ေဒၚတင္ေရႊဟု ေခၚပါသည္။ မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး ျမင္းၿခံခ႐ိုင္ ေတာင္သာၿမိဳ႕နယ္ ဇဂ်မ္းရြာက အေမႀကီး၏ ခ်က္ျမႇဳပ္ဇာတိ ျဖစ္ပါသည္။ အေမႀကီး၏ သမီး၊ သားႏွင့္ ေျမးမ်ားက အေမႀကီး အသက္ႀကီးၿပီမို႔ ‘‘ရက္ကန္းမခတ္ပါနဲ႔ ေတာ့။ ရက္ကန္းစင္ေပၚ မတက္ပါနဲ႔ေတာ့’’ဟု တားေသာ္လည္း ဘယ္လိုမွတားမရ။ အသက္လည္းၾကည့္ဦး၊ လာမည့္ ၀ါဆိုလဆန္း ၅ ရက္ဆိုလွ်င္ပင္ အေမႀကီး အသက္(၇၇)ႏွစ္ျပည့္ေလၿပီ။ အေမႀကီးအရြယ္က ရက္ကန္းခတ္ရမည့္ အရြယ္မဟုတ္ေတာ့။ သို႔ေသာ္ အေမႀကီးကေတာ့ တစ္ရက္တစ္ရက္ သူ႔ရက္ကန္းစင္ေပၚ အထည္ေလးေျပးမခတ္ရ လွ်င္ စားလို႔ရယ္မ၀င္၊ အိပ္လို႔ရယ္မေပ်ာ္။ ရက္ကန္းသည္သာ သူ႔ဘ၀သာ…

‘‘ဘုရားငုတ္တို ေရာင္ေတာ္ လႊတ္မွ ပံုေတာ္ဆင္၀တ္ၾကပါစို႔ ေမာင္ႀကီးေရေတာ့...

ေအာက္ျပည္စုန္ ေလွေတာ္ထိုး ပိုးမွာလိုက္တယ္ ေလေလ့..၂

အနားတစ္ဖက္ တစ္ခ်က္ရယ္ စိမ္းႏုျခယ္ စိမ္းႏုျခယ္ အလယ္မွာ သံေရာင္ကြက္နဲ႔ ခ်စ္တဲ့သူ ယက္ခဲ့တယ္... ၂

လက္ခတ္သံ လက္ခတ္သံ မေလးလက္ခတ္သံ ... လက္ခတ္သံ လက္ခတ္သံ ပ်ဳိေလးလက္ခတ္သံ လက္ခတ္သံ ကြၽန္းပိုသား ေသာင္းတိုင္က ၾကားသေလေလ႔ လက္ခတ္သံ ကြၽန္းပိုသား ေသာင္းတိုင္က ေသာင္းတိုင္က ၾကားသေလေလ့’’ (ေရး-အလကၤာေက်ာ္စြာ စိန္ေ၀လွ်ံ၊ ဆို-သန္းသန္းဆင့္)

 အေမႀကီးတို႔ ငယ္စဥ္ကေတာ့ ဇဂ်မ္းရြာမွာ ရက္ကန္းစင္ ေတြ အေတာ္ေပါမ်ားခဲ့ပါ၏။ စာမတတ္ အကန္း၊ ရက္ကန္းမခတ္တတ္ အက်ဳိးဟု စကားရွိသည္မို႔ ေဒၚတင္ေရႊတို႔ ငယ္စဥ္က မိန္းမပ်ိဳ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရက္ကန္းခတ္တတ္ၾကပါသည္။ ရက္ကန္းကိုလည္း သင္တန္းသေဘာမ်ဳိး သင္ျပသည္ထက္ ကိုယ့္ရြာထဲ ကိုယ့္ထက္၀ါရင့္သည့္ အစ္မႀကီး၊ အေဒၚႀကီးမ်ား ခတ္သည္၊ ျပဳသည္ကို ေဘးကေနရပ္ၾကည့္ရင္းသင္ယူရပါသည္။ လိုအပ္သည္မ်ား ၀ိုင္းကူရသည္။ ထို႔ေနာက္တျဖည္းျဖည္း မ်က္စိရည္၀လာမွ ရက္ကန္းစင္ေပၚ တက္ခတ္ၾကည့္ရသည္။ ေကာင္းေကာင္း မခတ္တတ္ေသးသျဖင့္ အစ္မေတြက ‘‘ဟဲ့ဟဲ့ ျပန္ဆင္း၊ ျပန္ဆင္း ပ်က္ကုန္ပါဦးမယ္ေတာ္’’ဟု စင္ေပၚကေန ျပန္ဆင္းခိုင္းေသာ္လည္း ေဒၚတင္ေရႊတို႔ကေတာ့ လစ္တာႏွင့္ ခတ္ခတ္ၾကည့္ခဲ့ၾကသည္။

 ေဒၚတင္ေရႊက တစ္ရြာတည္းသားႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့ပါသည္။  အိမ္ေထာင္က်ၿပီးေနာက္လည္း ရက္ကန္းခတ္ခဲ့ပါ သည္။ သို႔ေသာ္ အခုလိုေတာ့ စင္ႏွင့္ ခံ့ခ့ံညားညား မဟုတ္ေသး။ ေျမေပၚတြင္ လက္သမားႏွင့္ တိုင္ေလးတိုင္ စိုက္ေဆာက္ကာ အျဖစ္ခတ္ရသည့္ ေျမစိုက္ရက္ကန္း စင္ေလးႏွင့္ ျဖစ္သည္။ ယခုလိုရက္ကန္းစင္မ်ဳိးက ေငြရယ္ေၾကး ရယ္ မတတ္ႏိုင္သျဖင့္ မ၀ယ္ႏိုင္။ ေဒၚတင္ေရႊ အမ်ဳိးသားက ေတာင္သာမွာ ကုန္သြယ္ေရး(၁) အ၀ယ္ဒိုင္ စာေရးလုပ္သည္။

ေဒၚတင္ေရႊကေတာ့ အိမ္မွာအိမ္မႈကိစၥ ဗာဟီရလုပ္ရင္း သား၊သမီးေ၀ယ်ာ၀စၥျပဳရင္း အိမ္စရိတ္ေလးဖာဖို႔ ရက္ကန္းခတ္ခဲ့ပါသည္။ အျပင္ေရာင္းဖို႔ သား၊ သမီးေတြဖို႔လည္း ေဒၚတင္ေရႊ ခတ္ပါသည္။ လင္သားအတြက္လည္း အၾကမ္း၀တ္ဖို႔ ေဒၚတင္ေရႊ ခတ္ေပးပါသည္။ မိုးတြင္းႏွင့္ ေဆာင္းတြင္း မိသားစုေတြ ေႏြးေထြးဖို႔ ေစာင္ေတြလည္း ေဒၚတင္ေရႊ ခတ္ခဲ့သည္။ ေတာလူေနမႈ ဟန္ပန္အတိုင္း ေဒၚတင္ေရႊတို႔မိသားစုက အိမ္ကရက္ကန္းထည္သာ ၀တ္သျဖင့္ အ၀တ္အထည္အတြက္ေငြကုန္ေၾကးက် မရွိေတာ့။

ေဒၚတင္ေရႊ အိမ္သားက အသက္(၃၉)ႏွစ္အရြယ္ ခပ္ငယ္ငယ္မွာပင္ ဆံုးရွာပါသည္။ သားသမီးေျခာက္ဦး ေမြးခဲ့ေသာ္လည္း သမီးတစ္ဦး၊ သားတစ္ဦးသာ အ ဖတ္တင္ခဲ့သည္။ အသက္(၃၈)ႏွစ္အရြယ္မွာပင္ ေဒၚတင္ေရႊမုဆိုးမျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က သမီးႀကီးက အသက္(၁၃)ႏွစ္ေလးတန္းသာ ရွိေသးသည္။ သားအငယ္ကေတာ့ (၅)ႏွစ္သား။ သမီးႀကီးက အေဖဆံုးၿပီဆိုေတာ့ မိသားစု စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ေက်ာင္းထြက္ၿပီး သူေနခဲ့သည့္ေက်ာင္းမွာပင္ မုန္႔ျပန္ေရာင္းပါသည္။

 သူ႔ေက်ာင္းမွာတင္ ျပန္ေရာင္းရသည္မို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ နဲ႔ ဆံုရေတာ့ ကေလးမို႔ မ်က္ႏွာေတာင္ မေဖာ္၀့ံဘဲ ရွက္ခဲ့ေလသည္။ ေဒၚတင္ေရႊမွာလည္း သမီးႀကီးအတြက္ စိတ္မေကာင္းလွ ေသာ္လည္း အေျခအေနက ေပးလာသည္မို႔ ဘာမွမတတ္ႏိုင္ ေတာ့။ သူကိုယ္တိုင္လည္း မိသားစုအတြက္ ေျမစိုက္ရက္ကန္းစင္ ေလးမွာ တေဂ်ာင္းေဂ်ာင္း ျမည္ေအာင္ အထည္ေတြ ခတ္ခဲ့ရပါ သည္။

ေျမစိုက္ရက္ကန္းစင္ေလးမို႔ အမ်ားလို ခ့ံခံ့ထည္ထည္ ရက္ကန္းစင္ေလးတစ္စင္ ေဒၚတင္ေရႊ ပိုင္ခ်င္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔အေနအထားႏွင့္ ရက္ကန္းစင္ေလးတစ္စင္ ပိုင္ဖို႔ဆိုတာမလြယ္။ စုဖို႔၊ ေဆာင္းဖို႔ဆိုတာလည္း မျဖစ္ႏိုင္ေသးသည္မို႔ ေျမစိုက္ရက္ကန္းစင္ေလးႏွင့္ပင္ ၀မ္းစာအေရး ခတ္ခဲ့ရသည္။ လင္သားဆံုးၿပီး (၁၀)ႏွစ္ေလာက္ၾကာေတာ့ သမီးႀကီးလည္း အိမ္ေထာင္က်သည္။ သမီးႀကီးက ေဒၚတင္ေရႊႏွင့္အတူ ေနခဲ့ပါသည္။ ေဒၚတင္ေရႊကလည္း သူအိပ္မက္မက္ခဲ့သည့္ ရက္ကန္းစင္ေလး တစ္စင္ပိုင္ဖို႔ အမ်ဳိးထဲက တူမႀကီးထံ အကူ အညီေတာင္းကာ ေငြေခ်းၿပီးရက္ကန္းစင္ေလးတစ္စင္ ၀ယ္ခဲ့ သည္။ ေငြက်ပ္တစ္ရာ့အစိတ္ ေပးခဲ့ရသည္ကုိ ေဒၚတင္ေရႊ မေမ့ ေသး။ တူမႀကီးကလည္း ေကာင္းရွာသည္။ ထိုေငြကို ျပန္မယူေတာ့။ ေဒၚတင္ေရႊ သာဓုေတြ ေခၚရပါသည္။

သမီး ေက်ာင္းေစ်းေရာင္းတာႏွင့္ ေဒၚတင္ေရႊ ရက္ကန္း ခတ္တာျဖင့္ သားအမိသံုးေယာက္ ဘ၀ခရီးဆက္ခဲ့ၾကသည္။ လင္သားဆံုးသြားၿပီျဖစ္၍ မုဆိုးမဘ၀မို႔ တစ္ခါတစ္ရံ ရက္ကန္းခတ္ရင္း ေဒၚတင္ေရႊ အားငယ္ခဲ့ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူအားျပန္တင္းသည္။ သားသမီး ႏွစ္ေယာက္အတြက္ သူမာမွ ျဖစ္မည္ဟု စိတ္ကိုတင္းကာ ရက္ကန္းကို ႀကိဳးစားခတ္ခဲ့သည္။ ရက္ကန္းစင္ေလး သည္ သူတို႔မိသားစု ၀မ္းစာေရးအတြက္ တစ္နည္းတစ္ဖံု အေထာက္အကူ ေပးခဲ့ပါေလသည္။

ေဒၚတင္ေရႊက အမ်ဳိးသမီး၀တ္ လံုခ်ည္ေတြကို အပြင့္ေတြ၊ခ်ိတ္ေတြ ဒီဇိုင္းဆင္ၿပီးလည္း ခတ္ပါသည္။ ေဒၚတင္ေရႊလက္ရာကို လည္း ရြာထဲက သေဘာက်ၾကသည္။  အမ်ဳိးသမီး၀တ္ လံုခ်ည္ေတြအျပင္ အမ်ဳိးသား၀တ္ ပုဆိုးေတြ၊ အက်ႌစေတြ၊ ေစာင္ေတြလည္း ရက္ပါသည္။ ေဒၚတင္ေရႊတို႔ ရက္ကန္းထည္က အေ၀းကမွာ သည္မ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ပါ။ကိုယ့္ရြာထဲ၀တ္ဖို႔ ၀ယ္ၾက၊ ျပဳၾက၊ေရာင္းၾကရတာျဖစ္သည္။ တစ္တန္းကြၽတ္လိုက္ အထည္ေလးခ်လိုက္၊ ၀ယ္သူရွိ ေရာင္းလိုက္ျဖင့္၀မ္းစာအေရး ေျဖရွင္းရတာျဖစ္သည္။

 ထိုသို႔ေနလာရင္း ႏွစ္ေတြၾကာ သမီးႀကီးေရာ သားငယ္ပါ အရြယ္ေရာက္လာခဲ့သည္။  အိမ္ေထာင္ေတြ အသီးသီးက်ၿပီး ေနာက္ ရြာမွာတင္အေျခခ်သည္။ အခုေတာ့ သားငယ္က မေလးရွားမွာျဖစ္သည္။ သမီးေတြ၊ သားေတြကေန သားေတြ၊ ေျမးေတြ ပြားစီးလာခဲ့သည္။ အခုဆို ေဒၚတင္ေရႊမွာ ေျမးေတြမနည္းေတာ့။ ေျမးေတြကလည္း ဘြဲ႕ရပညာတတ္ေတြ၊ အလုပ္အကိုင္ေတြနဲ႔ ျဖစ္ကုန္ေလၿပီ။ ေဒၚတင္ေရႊ အသက္ (၇၇)ပင္ရွိေလၿပီ။ သို႔ေသာ္ ေဒၚတင္ေရႊ ရက္ကန္းစင္ေပၚက မဆင္းေသး။

ေဒၚတင္ေရႊက ငယ္တုန္းကလိုပင္ ရက္ကန္းခတ္သည့္ အလုပ္ကို မက္မက္စက္စက္ လုပ္ေနတုန္းျဖစ္သည္။ ရက္ကန္းအလုပ္ ကလည္း စင္ေပၚတင္ ခတ္ရတာတစ္ခုတည္း မဟုတ္။ ပထမဆုံးခ်ည္၀ယ္ရသည္။ ထိုခ်ည္ကိုမွ ထမင္းျဖင့္နယ္ကာ ခ်ည္စာနင္းရသည္။ ေတာင့္သြားေအာင္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေျခာက္ေအာင္ ေနလွန္းရသည္။ ေနျပၿပီးေနာက္ ေရဆြတ္ကာ ထမင္းေတြကို ဆတ္သြားႏွင့္ သပ္ခ်ရသည္။ ၿပီးေနာက္ ခ်ားတစ္စင္းျဖင့္ တညင္းလံုး (ေယာက္လံုး)ဆီ ခ်ည္ခ်ရသည္။ ထိုတညင္းလံုးေတြကို ရဟတ္ျဖင့္ ျပန္ခ်ရသည္။ ထိုရဟတ္မွတစ္ဆင့္ လိပ္လံုးဆီ ခ်ည္ေတြ ျပန္လိပ္ရသည္။ ထိုလိပ္လံုးကို ရက္ကန္းစင္ေပၚဆင္းၿပီး ယခင္အတန္းက က်န္သည့္ခ်ည္ႏွင့္ လိပ္လံုးကခ်ည္ကို ဆက္ရသည္။ အတိုင္အတြက္ၿပီးျပန္ေတာ့ အေဖာက္အတြက္ ရက္ေဖာက္ ေယာက္ရသည္။ လြန္းဆန္ထဲမွာထည့္မည့္ ရက္ေဖာက္အတြက္ ျဖစ္သည္။

ထိုအဆင့္ေတြ အကုန္လံုးကို ဘယ္သူ႔အကူအညီမွ မပါဘဲ အေမႀကီး ေဒၚတင္ေရႊ တစ္ဦးတည္းသာ လုပ္ပါသည္။ သမီးကလည္း ရက္ကန္းအေၾကာင္း နားမလည္၊ မခတ္တတ္ေတာ့ ကူေပးလို႔လည္းမရ။ ေဒၚတင္ေရႊကလည္း ဘယ္သူ႔ အကူအညီမွမယူ မခုိင္းတတ္။ သူ႔ဟာသူ တစ္လႈပ္လႈပ္ျဖင့္ လုပ္ေနေလ့ရွိသည္။ ရြာထဲက မိန္းမပ်ိဳအခ်ဳိ႕က အေမႀကီး သမီးတို႔ကို ရက္ကန္းသင္ေပးပါလားစလွ်င္ ‘ေတာ္ပါေအ။ ညည္းတို႔ ခတ္မွာလည္း မဟုတ္ဘဲနဲ႔၊ ခတ္လည္း မခတ္ခ်င္ပါနဲ႔ေအ၊ ငါဆို ခတ္တတ္လို႔ မေနႏိုင္ေတာ့ ခတ္ေနရတယ္’ဟု ခပ္ရႊင္ရႊင္ ျပန္စေလ့ရွိသည္။

ေဒၚတင္ေရႊ ရက္ကန္းခတ္တာေလးရယ္၊ လင္သားပင္စင္လစာေလးရယ္ျဖင့္ ေဒၚတင္ေရႊလက္ထဲ ေငြစိုပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေဒၚတင္ေရႊ သူသံုးတယ္ရယ္လို႔ မရွိ၊ သံုးစရာလည္းမလို။ ေဒၚတင္ေရႊ သားသမီးေတြက အမယ္အုိတစ္ေယာက္ကို ေအးေအးေဆးေဆး တင္ေကြၽးထားႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ေဒၚတင္ေရႊမွာျဖင့္ ရက္ကန္းစင္ေပၚက ဆင္းတယ္ရယ္ လို႔မရွိ။ ရက္ကန္းခတ္လို႔ ရတာေလးျဖင့္ သမီးႀကီးအား ‘‘တင္တင္၀င္း ေရာ့ယူေအ၊ ေလးေသာင္းေျခာက္ေထာင္၊ မဂ်မ္းေတာ တစ္အိတ္၀ယ္လိုက္’’ဟုလည္း ေပးတတ္သည္။ ေျမးေတြလာလွ်င္ ငါ့ေျမးေတြဖို႔ သံုးေလးေထာင္မ်ဳိး မုန္႔ဖိုးေပးသည္။ ေျမးေတြက လည္း ဘာေလး၀ယ္ခ်င္လို႔ အေမႀကီး စိုက္ဦးဆိုလည္း ေဒၚတင္ေရႊ သူ႔ေခြၽးခံအိတ္ေလးထဲကေန လိုလိုခ်င္ခ်င္ပင္ ထုတ္ေပးတတ္ သည္။ သားသမီးႏွစ္ေယာက္က သူတို႔ကိုေကာ ေျမးေတြကိုပါ မေပးပါနဲ႔ တားေသာ္လည္း ဘယ္လိုမွ တားမရ။

 ေဒၚတင္ေရႊအဖိ႔ုကေတာ့ ငယ္ငယ္ကတည္းက သား၊သမီးေတြကို သူေပးလာခဲ့တာ အခုဒီအရြယ္ေရာက္ေတာ့လည္း ေပးစရာမလိုေတာ့သည့္တိုင္ ေပးခ်င္၊ ေကြၽးခ်င္ေနတုန္းပင္။ ဒါကလည္းေဒၚတင္ေရႊ တစ္ေယာက္တည္းတင္မဟုတ္။ ဘယ္မိဘမဆို သား၊သမီးဆီက ေမွ်ာ္ကိုးသည္ထက္ ေပးဖို႔သာ အာ႐ံုရွိၾကပါသည္။ အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္လာ၍ အလုပ္ေတြ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့လို႔၊ ကိုယ္ပိုင္၀င္ေငြ မရွိေတာ့လို႔ မေပးႏိုင္လွ်င္သာ ရွိၾကပါလိမ့္မည္။ စုန္ေရကေတာ့ အသြင္မပ်က္ တေ၀ါေ၀ါ စီးဆင္းေနဆဲသာ။

ေဒၚတင္ေရႊကေတာ့ သူ႔ရက္ကန္းခတ္၍ရသည့္ ပိုက္ဆံေလး ျဖင့္ သားေတြ၊ ေျမးေတြကို မုန္႔ဖိုးေပးရတာ ေပ်ာ္ေနပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ထင္သည္ ေဒၚတင္ေရႊက်န္းမာလိုက္တာမွ ေခါင္းတစ္လံုးမခဲ။ အသက္(၅၀)ေက်ာ္သာ ရွိေသးသည့္ သမီးႀကီး မတင္တင္၀င္းက တစ္ခါတစ္ရံ သူ႔ထက္ အိုေနသလားေတာင္ ထင္ရသည္။ တျခားေၾကာင့္မဟုတ္။ အပ္ေပါက္ထိုးဖို႔ မထိုးႏိုင္၍ ‘‘အေမေရ သမီးကုိ အပ္ေပါက္ေလး ထိုးေပးပါဦး’’ဟု အေမႀကီး ေဒၚတင္ေရႊကို အကူအညီေတာင္းရသည္။ ေဒၚတင္ေရႊကေတာ့ ၿပံဳးၿပံဳးၿပံဳးၿပံဳးျဖင့္ လာစမ္းပါေအဟုဆိုကာ အပ္ေပါက္ကေလးထိုးတာမ်ား စြတ္ခနဲ။ အပ္ေပါက္ထိုးရင္း ၿပံဳးပံုက ငါ မအိုေသးဆိုသည့္သေဘာ။

အေမႀကီး ေဒၚတင္ေရႊက သူခတ္လိုက္သည့္ အထည္ေလးေတြ တစ္ဖက္သား ကိုယ္ေပၚ၀တ္ဆင္တာ ျမင္လွ်င္ သေဘာက်သည္။ အေမႀကီးလက္ရာ သိပ္ႀကိဳက္တာပဲဟုဆိုလွ်င္ ၾကည္ႏူူးရသည္။ အိမ္သံုးမွာလည္း ယခင္က လင္သားႏွင့္ သားေတြ၊ သမီးေတြဖို႔ ခတ္ခဲ့ရာ ယခုေတာ့ ေျမးေတြအထိ ေဒၚတင္ေရႊ ရက္ကန္းထည္ေတြ ၀တ္ဆင္ေနရတုန္း။ ေဒၚတင္ေရႊ ေက်နပ္ရပါသည္။

မၾကာခင္ေတာ့ ေဒၚတင္ ေရႊလည္း ရက္ကန္းစင္ေပၚက ဆင္းရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ အသက္ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးလာ၍ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သူကေတာ့ ဆင္းခ်င္ပံုမရေသး။ ရက္ကန္းမခတ္ေတာ့ဖို႔ ေျပာလွ်င္လည္း ‘‘ငါလုပ္ႏုိင္တုန္းလုပ္တာ။ အလုပ္မရွိရင္ မေနတတ္ဘူးေအ’’ ခ်ည္းေျပာသည္။ အိမ္မွာ သမံတလင္းေလးခင္းတုန္းက သူ႔ရက္ကန္းစင္ ဓမၼာ႐ုံနား သြားထားတာလည္း သိပ္ႀကိဳက္ပံုမရ။ သမံတလင္းခင္းၿပီးၿပီးခ်င္း ‘‘ညည္းတို႔ သမံတလင္းလည္း ေျခာက္ပါၿပီေအ။ ငါ့ရက္ကန္းစင္ ျပန္ဆင္ေပးပါေတာ့’’ဟု ပူဆာသည္။ သမီးႀကီးမိသားစုက အျမန္ျပန္ဆင္ေပးရသည္။ သူ႔ရက္ကန္းစင္နား ကေလးေတြလာလွ်င္ မႀကိဳက္။ ‘‘ဟဲ့ ၾကည့္ၾကဦး ဟိုကေလးေတြ ငါ့ရက္ကန္းစင္ေတာ့ ပ်က္စီးေတာ့မွာပဲ။ လုပ္ရတာ မလြယ္ဘူးေတာ္ေရ’’ဟု ေျပးေအာ္တတ္သည္။ 
ေဒၚတင္ေရႊကသာ ရက္ကန္းကို မက္မက္စက္စက္ ခတ္ေနခဲ့ေသာ္လည္း ရြာထဲမွာေတာ့ ရက္ကန္းခတ္သူေတြ နည္းသြားၾကၿပီျဖစ္သည္။ သူနဲ႔ရြယ္တူ ရက္ကန္းခတ္ေဖာ္၊ ခတ္ဖက္ေတြ လည္း မရွိရွာၾကေတာ့။ ကြယ္လြန္ကုန္ၾကၿပီ။ ယခင္က ဇဂ်မ္းရြာတစ္ရြာတည္းတင္ ရက္ကန္းစင္ႏွစ္ဆယ္၊ အစိတ္ရွိခဲ့ရာ ယခုေတာ့ေလးစင္သာ က်န္ေတာ့ေလသည္။ မိန္းမပ်ဳိေတြကလည္း ေဒၚတင္ေရႊတို႔ ငယ္တုန္းကလို ရက္ကန္းမခတ္ၾကေတာ့။ ထိုင္းတို႔၊ မေလးရွားတို႔ ေရာက္ကုန္ၾကေလသည္။  ဘယ္သူခတ္ခတ္၊ မခတ္ခတ္ အေမႀကီး ေဒၚတင္ေရႊကေတာ့ ခတ္ၿမဲပင္။ မေလးအရြယ္ မဟုတ္ေတာ့သည့္ အေမႀကီး၏ လက္ခတ္သံကေတာ့ ဇဂ်မ္းရြာတင္မက ေသာင္းတိုင္ကပင္ ၾကားရေလာက္ေလသည္။ ‘‘မေသေသးသေရြ႕ လုပ္ႏိုင္တုန္းေတာ့ လုပ္ဦးမွာ’’ဟု အေမႀကီး ေဒၚတင္ေရႊက ဆိုေလသည္။

No comments:

Post a Comment