Sunday, June 23, 2019

တိက်သည့္မူေဘာင္ မရွိ၍ ရန္တိုက္ေပးသည့္ ပံုစံျဖစ္ေနဟု ဖဲျကိုးစိမ္းလႈပ္ရွားသူမ်ား ဆို

 တိက်ေသခ်ာသည့္ အေျခခံပညာဆရာ ခန့္ထားေရး မူေဘာင္တစ္ရပ္မရွိျခင္းက ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား အား စာသင္ျကားေပးေနသည့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အခ်င္းခ်င္းျကား ရန္တိုက္ေပးေနသည့္ ပံုစံမ်ိုး ျဖစ္ေနသည္ ဟု အဆိုပါ မူေဘာင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးေရးအတြက္ လႈပ္ရွားေတာင္းဆိုေနသည့္ ဖဲျကိုးစိမ္းလႈပ္ရွားမႈ၏ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီဝင္ ကိုေအာင္သူရိန္က ေျပာသည္။



" အခုပညာေရးေကာလိပ္မွာဆိုရင္ ၂ နွစ္သင္ျပီးဆင္းလာတဲ့ကေလးက မူလတန္းျပျဖစ္သြားတယ္။ သူတို့ အလယ္တန္းျပရာထူး တိုးခ်င္ရင္ ဘြဲ့တစ္ခုရမွျဖစ္မယ္။ ဘြဲ့တစ္ခုရဖို့ကို အေဝးသင္ကို ပထမနွစ္ကေန ၄ နွစ္ ျပန္တက္ရတယ္။ ၄ နွစ္ ျပန္တက္ျပီး ဘြဲ့ရမွ အလယ္တန္းျပရာထူး တိုးတယ္။ ဆြဲခန့္ေတြကျကေတာ့ အခု ခန့္လိုက္တယ္။ ခန့္ျပီးျပီဆိုရင္ တစ္နွစ္၊ နွစ္နွစ္ဆိုရင္ ရာထူးတိုးသြားတယ္။ အဲ့ဒီလိုအခါမွာ အခ်င္းခ်င္းျကားမွာ ျပႆနာေတြျဖစ္တယ္။ ငါတို့က ၅ နွစ္ေလာက္ေနမွ တိုးတာ။ မင္းတို့က ဒီေလာက္နဲ့ တိုးသြားတာလည္းဆိုျပီး အခ်င္းခ်င္းျကားမွာ ရန္တိုက္ေပးတဲ့ ပံုစံမ်ိုးေပါ့ အဲ့ဒီလိုျဖစ္ေနတယ္"ဟု ကိုေအာင္သူရိန္က ေျပာသည္။

ဇြန္ ၂၂ ရက္ေန့၊ ရန္ကုန္ပညာေရးတကၠသိုလ္၏ စုေဝးခန္းမတြင္ ဖဲျကိုးစိမ္းလႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီမွ ျပုလုပ္ခဲ့သည့္ အေျခခံပညာဆရာခန့္ထားေရးစနစ္နွင့္ ပတ္သက္သည့္ ေဆြးေနြးပြဲတြင္  မီဒီယာမ်ား ေမးျမန္းမႈ ကို ထိုသို့ ေျဖျကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

" မူေဘာင္ရဲ့ သက္ေရာက္မႈက ဒါအရမ္းရိုးရွင္းပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို့လဲဆိုေတာ့ တိက်တဲ့ မူေဘာင္တစ္ခုမရွိ ဘူး။ ခန့္ခ်င္သလို ခန့္ေနမယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို့ အခ်င္းခ်င္းျကားမွာလည္း ဒုကၡေရာက္တယ္။ ဥပမာ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဖုန္းဆိုင္မွာ ကိုယ္အလုပ္သြားေလွ်ာက္မယ္ဆိုရင္ ဘြဲ့ရရမယ္။ ဆယ္တန္းေအာင္ရမယ္။ စတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြရွိတယ္။ ဘယ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြရွိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို့ ဒီ ဆရာ၊ ဆရာမ ခန့္ထားေရးမွာက သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ လံုးဝကင္းမဲ့ေနတယ္"ဟု ကိုေအာင္သူရိန္က ဆက္ေျပာသည္။

ေဝးလံေခါင္သီသည့္ တိုင္းရင္းသားေဒသမ်ားတြင္  ဘာသာစကားအေနအထားအရ၊ နယ္ေျမအေနအထားအရ အဆိုပါ ေဒသမ်ားရွိ သူမ်ားကိုသာ ဆရာ၊ ဆရာမအျဖစ္ ဆြဲခန့္ ခန့္ထားျပီး ထိုသို့ ဆြဲခန့္ကာ တာဝန္ေပးထား သည့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို သင္တန္းကာလ တစ္လ မဟုတ္ဘဲ ထိေရာက္သည့္ သင္တန္းမ်ား ေပးေစခ်င္သည္ ဟု အေျခခံပညာဆရာခန့္ထားေရးစနစ္နွင့္ပတ္သက္သည့္ ေဆြးေနြးပြဲသို့ လာေရာက္ခဲ့သည့္ ဖဲျကိုးစိမ္းလႈပ္ရွားမႈ ဦးေဆာင္ေကာ္မတီေဟာင္းျဖစ္သူ အထက္တန္းျပဆရာမတစ္ဦးက ေျပာသည္။

" ဒီလိုအပ္ခ်က္တာ ျဖည့္ဆည္းသြားမယ္။ အားလံုး ဝိုင္းတြန္းလို့ ေရြ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျကိုဆိုရမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ထိေရာက္တဲ့ သင္တန္းရွိသလားဆိုရင္ မရွိဘူး။ အဲဒီလိုေတြ ဆြဲခန့္ေတြ ခန့္လိုက္တဲ့အခါမွာ အျကီးမားဆံုး နစ္နာခ်က္က ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြျကားထဲက ေသြးကြဲမႈေပါ့။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြျကားထဲမွာ ဘြဲ့ဒီဂရီေတြနဲ့ ပတ္သက္တဲ့ သေဘာထားကြဲလြဲမႈေတြျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ရင္ထဲက အစိုင္အခဲေတြဟာ ျကီးလာတယ္ဆိုရင္ ဆရာ၊ ဆရာမသည္ ကေလးေတြရဲ့ စံျပျဖစ္ရမယ္။ ဒီလိုကိစၥနဲ့ ပတ္သက္လို့ ျပင္ပမွာသာ လူျကီးေတြဆိုေတာ့ မ်က္နွာမွာ ဟန္ေဆာင္ျပီး ဆက္ဆံေနရေပမယ့္ ရင္ထဲမွာ ဒါမ်ိုးေတြျဖစ္လာရင္ ေရရွည္မွာ မေကာင္းနိုင္ဘူးေပါ့။ ဒါေျကာင့္ အဓိက တိက်ေသခ်ာတဲ့ တရားမွ်တမႈရွိတဲ့ ဆရာခန့္ထားေရး မူေဘာင္တစ္ခု ေပၚထြက္လာဖို့အတြက္ ကြ်န္မတို့ တိုက္ပြဲဝင္ရတာျဖစ္တယ္"ဟု အထက္တန္းျပဆရာမ ေဒၚသက္ဆုလွိုင္က ေျပာသည္။

အေျခခံပညာဆရာ ခန့္ထားေရးစနစ္နွင့္ ပတ္သက္ျပီး ေတာင္းဆိုလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ျပီးခဲသည့္ ၂၀၁၇ ခုနွစ္တြင္ စတင္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ျပီး ထိုသို့ လႈပ္ရွားမႈျပုလုပ္ခဲ့ရာတြင္ ပညာေရးဝန္ျကီးဌာနနွင့္ သေဘာတူ ညီခ်က္ ၅ ခ်က္ရရွိခဲ့ေသာ္ အခ်က္၂ ခ်က္ျဖစ္မွာ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ အေကာင္အထည္ ေဖာ္လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္း မရွိေသး ေျကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါ အခ်က္ ၂ ခ်က္မွာ အေျခခံပညာခန့္ထားေရး မူေဘာင္တစ္ရပ္ အျမန္ဆံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပး ေရးနွင့္ ဆရာျဖစ္သင္ ဒီပလိုမာလက္မွတ္ (DTE.d)ရရွိထားသူမ်ားကို အလယ္တန္းျပအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ေပးေရးတို့ျဖစ္ျပီး လက္ရွိတြင္ ၂၀၁၇ ခုနွစ္ ဖဲျကိုးစိမ္းလႈပ္ရွားမႈေျကာင့္ ပညာေရးဝန္ျကီးဌာနမွ ေပးထားသည့္ ကတိကဝတ္မ်ားကို ျပီးေျမာက္သည့္အထိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုထားေျကာင္း သိရသည္။

 အေျခခံပညာဆရာ ခန့္ထားေရးစနစ္နွင့္ပတ္သက္သည့္ ေဆြးေနြးပြဲကို ရန္ကုန္ပညာေရးတကၠသိုလ္တြင္ ဇြန္ ၂၂ ရက္မွ ၂၃ ရက္ေန့အထိ နံနက္ ၉ နာရီမွ ညေန ၄ နာရီအထိ နွစ္ရက္တာ ျပုလုပ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment