Friday, May 17, 2019

ေဒသခံဘြဲ႕ရမ်ားကို မူလတန္းသင္ ဆရာ၊ ဆရာမ ဦးစားေပးခန္႔ေရး ေဆြးေႏြးမည္

အေျခခံပညာမူလတန္းသင္ ဆရာ၊ ဆရာမခန္႔အပ္ ရာတြင္ ေဒသခံဘြဲ႕ရ တိုင္းရင္း သား၊ တုိင္းရင္းသူမ်ားကို ဦးစား ေပးခန္႔အပ္ေရး မူဝါဒတစ္ရပ္ ထည့္သြင္းခ်မွတ္ အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ေပးရန္ အဆိုကို ျပည္ သူ႔လႊတ္ေတာ္၌ ဆက္လက္ေဆြး ေႏြးရန္ ေမလ ၁၅ ရက္တြင္ ဆံုး ျဖတ္သည္။ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးဉာဏ္ဟိန္းက အေျခခံပညာ မူလတန္းသင္ ဆရာ၊ ဆရာမဝန္ ထမ္းေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားရာတြင္ တုိင္းရင္းသားေဒသ ေက်းရြာ ေက်ာင္းမ်ား၏ လိုအပ္ခ်က္အ လိုက္ ထိုေဒသေက်းရြာရွိ ဘြဲ႕ရ တိုင္းရင္းသား၊  တုိင္းရင္းသူမ်ားကို ဦးစားေပးခန္႔အပ္ေရးမူဝါဒတစ္ ရပ္ ထည့္သြင္းခ်မွတ္အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ေပးရန္ အစိုးရကို တုိက္ တြန္းေၾကာင္းအဆို လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းခဲ့သည္။
အဆိုတြင္ ပါရွိသည့္အတိုင္း အတည္ျပဳခန္႔အပ္ႏိုင္ပါက ဘာ သာစကားအခက္အခဲ၊ ေျပာင္း ေရႊ႕ခြင့္တင္၍ လစ္လပ္မႈေပၚ ေပါက္မည့္ အေျခအေန၊ ဝန္ထမ္း အိမ္ရာေဖာ္ေဆာင္ေပးရန္ အခက္အခဲမ်ား ေျဖရွင္းႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး လစာႏွင့္အညီ အတတ္ႏုိင္ဆံုး အ ဆင္ေျပေအာင္ အသက္ေမြးဝမ္း ေက်ာင္းႏုိင္ျခင္း၊ အစိုးရအတြက္ ပညာေပးလုပ္ငန္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေစျခင္း စသည့္ ေကာင္းက်ိဳး မ်ားလည္း ရရွိႏုိင္မည္ဟု ဦးဉာဏ္ ဟိန္းက ဆိုသည္။

‘‘အခု ကၽြန္ေတာ္တင္သြင္း ေသာ အဆိုသည္ ထိုစိန္ေခၚမႈမ်ား မွ အေရးပါဆံုးအခ်က္မ်ားကို ေျဖ ရွင္းေပးရန္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း ဦးစြာ တင္ျပအပ္ပါ တယ္’’ ဟု ၎က ေျပာသည္။

 အထက္ပါအဆိုကို ဂြၿမိဳ႕ နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္ ဦးျမင့္ေဝက ေထာက္ခံေဆြး ေႏြးၿပီး ေဒသတစ္ခုတြင္ တာဝန္ က်သည့္ဆရာ(သို႔မဟုတ္)ဆရာမတစ္ဦးဦးသည္ ယင္းေဒသရွိ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ၏ ဘာသာစကား၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းတူညီရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္၌ေျပာသည္။

ထို႔အျပင္ တကၠသိုလ္က ေပး သည့္ ဘြဲ႕လက္မွတ္တစ္ခုတည္း ျဖင့္ မရဘဲ ဘာသာစကားကၽြမ္း က်င္မႈအေပၚ မူတည္၍ မိမိတတ္ ေျမာက္ထားသည့္ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာကို ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအား သင္ၾကားပို႔ခ် ရာတြင္ ပိုမိုလြယ္ကူေခ်ာေမာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးျမင့္က ေျပာ သည္။

‘‘အဲဒါေၾကာင့္မို႔ အဲဒီေဒသမွာ ရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသား(သို႔မဟုတ္)တိုင္းရင္းသူ ဘြဲ႕ရပညာတတ္မ်ား ကို ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအျဖစ္ ခန္႔ ထားလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ေက်ာင္း သားေတြရဲ႕ ပညာသင္ယူေရးမွာ ပိုမိုအဆင္ေျပမယ္လို႔ ႐ႈျမင္သံုး သပ္မိပါတယ္’’ဟု ၎က ေထာက္ ခံေဆြးေႏြးသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးတီခြန္ျမတ္က ယင္း အဆိုႏွင့္ပတ္သက္၍ လႊတ္ေတာ္၌ ဆက္လက္၍ လက္ခံေဆြးေႏြး ျခင္းျပဳ၊ မျပဳ ေမးျမန္းရာ ကန္႔ ကြက္သူမရွိေပ။

No comments:

Post a Comment