Friday, May 17, 2019

တ႐ုတ္ေရနံသေဘၤာမ်ားေၾကာင့္ မေတာ္တဆမႈမ်ားမျဖစ္ေပၚေစေရး ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒလုိအပ္ေနဟု လႊတ္ေတာ္ေထာက္ျပ

ရခုိင္ျပည္နယ္ မေဒးကြၽန္းဆိပ္ကမ္းမွ တ႐ုတ္ႏုိင္ ငံသုိ႔ ေရနံစိမ္းမ်ားတင္ပုိ႔ရာတြင္ မေတာ္တဆမႈမ်ားႏွင့္ ဆီယိုဖိတ္ မႈမ်ား မျဖစ္ေပၚလာေစရန္ ႀကိဳ တင္စီမံေဆာင္ရြက္ေရး အစုိးရကုိ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက တိုက္တြန္းေျပာၾကားသည္။ေ မလ ၁၅ ရက္တြင္ က်င္းပ သည့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္အ စည္းအေ၀း၌ ဧရာ၀တီတိုင္း ေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၅) မွ ဦးေမာင္ေမာင္အုန္းတင္သြင္း သည့္ ရခုိင္ျပည္နယ္မေဒးကြၽန္း ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမွတစ္ဆင့္ ေရ နံစိမ္းမ်ား သယ္ယူရန္ တန္ခ်ိန္ သုံးသိန္းခန္႔အရြယ္ရွိ ဆီတင္ သေဘၤာႀကီးမ်ား ၀င္ေရာက္ေန သျဖင့္ မေတာ္တဆမႈမ်ားမျဖစ္ ေပၚေစေရး အစုိးရကႀကိဳတင္စီမံ ျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ရန္ တုိက္တြန္း ေၾကာင္းအဆိုကုိ ေဆြးေႏြးရာတြင္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက တိုက္တြန္း ေျပာဆုိျခင္းျဖစ္သည္။

ရခုိင္ျပည္နယ္ မေဒးကြၽန္း ဆိပ္ကမ္းမွ ေရနံစိမ္းမ်ားကုိ စု ေဆာင္းၿပီး ပိုက္လုိင္းႀကီးမ်ားျဖင့္ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏုိင္ငံသုိ႔ ပုိ႔ ေဆာင္မႈတြင္ ဧရာမသေဘၤာႀကီး မ်ားျဖင့္ ဆီတင္၊ ဆီခ်လုပ္ေဆာင္ရာ၌ မေတာ္တဆမႈမ်ား၊ ယိုဖိတ္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္သျဖင့္ ႀကိဳတင္အစီအမံမ်ားေဆာင္ရြက္ရန္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားေရးဆြဲေပးေစလုိေရးျဖစ္ေၾကာင္း ရခုိင္ျပည္နယ္မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ (၅)မွ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ဦးျမင့္ႏုိင္က ေျပာသည္။

မေဒးကြၽန္းကုိ CMPC ကုမၸဏီကေဒၚလာ ၇၁ သန္းကုန္ က်ခံကာ တာ၀န္ယူတည္ေဆာက္ ခဲ့ၿပီး အဆုိပါကြၽန္းတြင္ ေရနံတန္ ခ်ိန္သုံးသိန္းအထိတင္ေဆာင္ႏိုင္ သည့္သေဘၤာႀကီးမ်ား ဆိုက္ကပ္ ေနကာ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ေရနံတန္ ခ်ိန္ ၂၂ သန္းခန္႔ ပုိ႔ေဆာင္ႏုိင္ မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စား လွယ္ဦးျမင့္ႏုိင္က ေျပာသည္။

အေရွ႕အလယ္ပိုင္းေဒသမွ တင္ေဆာင္လာေသာ ေရနံစိမ္း မ်ားကုိ မေဒးကြၽန္း၌ေရနံသုိေလွာင္ ကန္ႀကီးမ်ား တည္ေဆာက္ၿပီး ၂၀၁၇  ေမလကစတင္ကာ ေရနံ မ်ားပုိ႔ေဆာင္ေနသည္။ ေရနံစိမ္း မ်ားကုိ ရခုိင္ျပည္နယ္ မေဒးကြၽန္း မွ မေကြးတိုင္း၊ မႏၲေလးတိုင္း၊ ရွမ္းျပည္နယ္တို႔ကုိ ျဖတ္သန္းကာ ေရႊလီမွတစ္ဆင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္။

တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသုိ႔ ေရနံစိမ္းပုိ႔ ေဆာင္ရန္ CMPC ကုမၸဏီႏွင့္ျမန္ မာအစုိးရ ႏွစ္ ၃၀ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိ ထားၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ပုိက္လုိင္းျဖတ္သန္းခ တစ္ႏွစ္ လွ်င္ ကန္ေဒၚလာ ၁၃ ဒသမ ၈၁ သန္းႏွင့္ ေရနံပုိ႔ေဆာင္ခအခြန္အ ျဖစ္ ေရနံတစ္တန္လွ်င္ တစ္ေဒၚ လာႏႈန္းရရွိမည္ျဖစ္သည္။

‘‘မေဒးကြၽန္းအနီးမွာေနတဲ့ ေဒသခံေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ ေရနံ တင္သေဘၤာႀကီးေတြကတစ္ဆင့္ ေရနံဆီယုိစိမ့္ၿပီး သဘာ၀ပတ္၀န္း က်င္ထိခုိက္ပ်က္စီးမႈေတြ၊ ပတ္ ၀န္းက်င္ထိခုိက္နစ္နာမႈေတြရွိ လာမွာကုိ စုိးရိမ္ေနပါတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ အစုိးရအေနနဲ႔ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒနဲ႔ အမိန္႔ၫႊန္ၾကားမႈ ေတြရွိဖုိ႔လုိအပ္ပါတယ္’’ ဟု ဦး ျမင့္ႏုိင္က ေျပာသည္။

ရခုိင္ျပည္နယ္ မေဒးကြၽန္း ဆိပ္ကမ္းသုိ႔ တန္ခ်ိန္သံုးသိန္းခန္႔ အရြယ္ရွိ သေဘၤာမ်ား တစ္ႏွစ္ လွ်င္ အစီးေရႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ ၀င္၊ထြက္ေနသျဖင့္ ဆီယုိဖိတ္မႈ မ်ား တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ျဖစ္ေပၚႏုိင္ ေသာေၾကာင့္ ေရေၾကာင္းဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ေစ့စပ္ေသခ်ာ စြာစစ္ေဆးရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း မြန္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၁၂)အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္ စားလွယ္ ေဒၚသီရိရတနာကေျပာ သည္။

‘‘ဒီလုိသေဘၤာႀကီးေတြ သြား လာျဖတ္သန္းေနတဲ့ေနရာမွာ ကြၽန္မတို႔ပင္လယ္ေရျပင္မွာ ျဖစ္ ေပၚလာမယ့္ မေတာ္တဆမႈေတြ အတြက္ ဘာအာမခံခ်က္ရွိၿပီလဲ။ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမရွိတဲ့ ကြၽန္မ တို႔ ေရပုိင္နက္ထဲမွာ မေတာ္တဆ တိမ္းေမွာက္သြားရင္ က်န္ထိစပ္ ေနတဲ့ ပင္လယ္ျပင္အတြက္ ဘယ္လုိလုပ္ၾကမလဲဆုိတာကုိ ေမးခြန္းထုတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္’’ ဟု ေဒၚသီရိရတနာကေျပာသည္။

သယံဇာတက်ိန္စာသင့္ေန ေသာျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ ေရွာက္ႏုိင္ရန္၊ တိုင္းရင္းသားပင္ လယ္ငါးဖမ္းလုပ္ငန္းမ်ားကုိ ကာ ကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေစရန္၊ ႀကိဳ တင္မေမွ်ာ္မွန္းႏုိင္ေသာ ကိစၥရပ္ မ်ားမျဖစ္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ မ်ားကုိ ႀကိဳတင္ေဆာင္ရြက္သင့္ သည္ဟု ၎က ေျပာသည္။  ဦးေမာင္ေမာင္အုန္းတင္ သြင္းသည့္အဆုိကုိ ကုိယ္စား လွယ္ ၁၁ ဦးကေဆြးေႏြးမည္ျဖစ္ ၿပီး ေမလ ၁၅ ရက္တြင္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ငါးဦးက ေဆြးေႏြးၿပီးေနာက္ ေဆြးေႏြးရန္ က်န္ရွိသူေျခာက္ဦးမွာ ေမလ ၁၇ ရက္တြင္က်င္းပမည့္အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀း၌ ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးမည္ျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment