Friday, May 17, 2019

ယာဥ္လုပ္ငန္းဆုိင္ရာ မူဝါဒတြင္ ျပည္ပေဈးကြက္သို႔ ျပန္လည္တင္ပို႔ႏုိင္ေရး ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ ပါဝင္

လာမည့္ ၁၅ ႏွစ္အတြင္း ႏုိင္ငံ့လူဦးေရ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ကား ပိုင္ဆိုင္၍ ျပည္ပေဈးကြက္သို႔ ျပန္ လည္တင္ပို႔ႏုိင္မည္ဟု ေမွ်ာ္မွန္း ေရးဆြဲထားသည့္ ယာဥ္လုပ္ငန္း ဆုိင္ရာ မူဝါဒကို ၂၀၁၉ ေမလ ၁၄ ရက္တြင္ စက္မႈဝန္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္သည္။ ယာဥ္လုပ္ငန္းဆုိင္ရာ မူဝါဒ ကို ယာဥ္ႏွင့္ အစိတ္အပိုင္းမ်ား တင္သြင္းျခင္း၊ တပ္ဆင္ျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္းႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္း ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား စနစ္တက်တိုး တက္ေစေရးႏွင့္ စီးပြားေရးမ႑ိဳင္ ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္လာေစရန္ ရည္ ရြယ္၍ ထုတ္ျပန္သည္ဟု ဆုိသည္။



၂၀၁၅ တြင္ ျပည္တြင္း၌ ကားအစီးေရ ခုနစ္သိန္းေက်ာ္ရွိၿပီး လူ ၁,၀၀၀ လွ်င္ ၁၄ စီးရွိသည္။ ၂၀၁၆ တြင္ လူ ၁,၀၀၀ လွ်င္ ၁၅ စီးအထိ တိုးတက္လာသည္။ ထိုယာဥ္အမ်ားစုသည္ ရန္ကုန္ တိုင္းအတြင္းျဖစ္၍ ယာဥ္ပိုင္ဆုိင္ မႈ ၆၆ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။

အဆုိပါ မူဝါဒ၌ ပထမငါး ႏွစ္တြင္ ကားပိုင္ဆုိင္မႈသည္ ႏုိင္ငံ့ လူဦးေရ၏ ၄ ရာခုိင္ႏႈန္းရွိၿပီး ႏိုင္ငံ အတြင္း ကားအစီးေရ ႏွစ္သန္းေက်ာ္ရွိလာမည္ဟု ဆုိသည္။ ထို ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္အရ လာမည့္ ၁၅ ႏွစ္အတြင္း ကားပိုင္ဆုိင္မႈသည္ ႏုိင္ငံ့ လူဦးေရ၏ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းရွိၿပီး ႏိုင္ငံအတြင္း ကားပိုင္ဆုိင္မႈ ၁၀ သန္းအထိ ရွိလာမည္ျဖစ္သည္။ ထိုကာလတြင္ ကားအသစ္ေရာင္းခ်မႈသည္ ၁ ဒသမ ၂ သန္း ရွိလာေစရမည္ဟု မူဝါဒ၌ ေမွ်ာ္ မွန္းထားသည္။ လက္ရွိတြင္ ကား၁၇၅ စီးတြင္ အသစ္တစ္စီးသာရွိ သည္ဟု ဆုိသည္။

အဆိုပါ မူဝါဒတြင္ အပိုင္း သံုးပိုင္းပါဝင္ၿပီး ပထမငါးႏွစ္၌ ႏုိင္ငံတြင္း ကားပိုင္ဆုိင္မႈသည္ လူဦးေရ၏ ၄ ရာခုိင္ႏႈန္းရွိရမည္ ျဖစ္ၿပီး တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း တပ္ဆင္သည့္ SKD စနစ္ကို အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ရန္ျဖစ္သည္။ အတည္ ျပဳလက္မွတ္ CoA ျဖင့္ ကနဦး ကားအစီး ၁၀၀ ကို ထိန္းခ်ဳပ္မည္ ဟု ဆုိသည္။

ဒုတိယငါးႏွစ္ SKD စနစ္မွ အျပည့္အဝတပ္ဆင္သည့္ CKD စနစ္ကို ကူးေျပာင္းရန္ျဖစ္သည္။ ေဈးကြက္အရ အထူးလုပ္ငန္းသံုး ယာဥ္မ်ား ထုတ္လုပ္ရန္ျဖစ္ၿပီး အစားထိုး ေလာင္စာအသံုးျပဳ ယာဥ္မ်ားႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ကားမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးလာေစရန္ျဖစ္သည္။

တတိယေျမာက္ ငါးႏွစ္တြင္ ႏုိင္ငံအတြင္း လူဦးေရ ၂၀ ရာခိုင္ ႏႈန္းသည္ ကားပိုင္ေစရမည္ျဖစ္ ၿပီး ျပည္တြင္းေဈးကြက္အတြက္ ထုတ္လုပ္မည့္ ယာဥ္အစိတ္အ ပိုင္းမ်ား ေရြးခ်ယ္ဆံုးျဖတ္ရန္ ႏွင့္ ျပည္ပေဈးကြက္သုိ႔လည္း တျဖည္းျဖည္း ခ်ဲ႕ထြင္ရန္ျဖစ္ သည္။ ကားအေဟာင္းေဈးကြက္ အလြန္က်ဥ္းေျမာင္းၿပီး ကား ေဟာင္းတင္သြင္းမႈကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္း ေစရမည္ဟု ဆုိသည္။

‘‘အာဆီယံေဒသမွာ ကား ထုတ္လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြမ်ားေန ၿပီ။ အခုမွ ေဈးကြက္ထယွဥ္ဖို႔ မလြယ္ဘူး။ ျမန္မာမွာ ကားထုတ္ တဲ့ ေဈးကြက္ျဖစ္ေစခ်င္ရင္ေတာ့ အရင္ဆံုး ကားအပိုပစၥည္းေတြ ထုတ္တဲ့ ေဈးကြက္အရင္ေဖာ္ၿပီး ကားထုတ္တဲ့ ေဈးကြက္ကို ေဖာ္ သင့္တယ္’’ဟု ဂ်ပန္ကားထုတ္ လုပ္ေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုမွ မန္ေန ဂ်ာတစ္ဦးက ေျပာသည္။

၂၀၁၅ တြင္ အမ်ိဳးသား ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မူဝါဒေရးရာအဖြဲ႕ ကို ဖြဲ႕စည္းကာ သက္ဆုိင္ရာဝန္ ႀကီးဌာနမ်ား၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္ မရွင္၊ အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီ၊ ကုန္သည္စက္မႈအသင္းခ်ဳပ္တုိ႔ ႏွင့္ အဆုိပါ မူဝါဒကို ေရးဆြဲျခင္း ျဖစ္သည္။

ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မူဝါဒ ေပၚေပါက္ လာေစရန္၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္ လုပ္ျခင္း၊ ျဖန္႔ျဖဴးျခင္း၊ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းျခင္း စသည့္လုပ္ငန္း မ်ား တုိးတက္လာေစရန္၊ အလုပ္ အကိုင္အခြင့္အလမ္းေပါမ်ား၍ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကို ဆဲြဲ ေဆာင္ရန္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာေဈး ကြက္ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္သည့္ ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္ စက္မႈက႑ ထူ ေထာင္ရန္ျဖစ္သည္။

‘‘ဒီမွာ ကားထုတ္ဖို႔က ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ မေအာင္ျမင္ျခင္း က အစိုးရ မူဝါဒေပၚမွာပဲ မူတည္ တယ္။ သမား႐ိုးက်အတုိုင္းသြား မယ္ဆုိရင္ ေဘးအိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံ ေတြကို မမီႏုိင္ဘူး။ နည္းပညာ အကူအညီနဲ႔ဆိုရင္ ျဖစ္လာႏုိင္ တယ္။ ေဈးကြက္သေဘာအရ ျမင့္ရာကေန နိမ့္ရာစီးဆင္းတတ္ ေတာ့ မူဝါဒေကာင္းရင္လည္း တျခားေဈးကြက္က ျပည္တြင္းကို ေလ်ာ့လာႏိုင္တယ္’’ဟု Capital ကားအေရာင္းျပခန္းပိုင္ရွင္ ဦးခင္ ထြန္းက ေျပာသည္။ ထို႔အျပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္မႈသည္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္မႈ အနည္းဆံုး၊ စြမ္းအင္ၿခိဳးၿခံေခြၽတာ ေသာ စက္မႈလုပ္ငန္းႏွင့္ ေဘး အႏၲရာယ္ကင္းရွင္း၍ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရေစျခင္းတုိ႔ ျဖစ္ေစရမည္ဟု အဆုိပါ မူဝါဒ၌ ထည့္သြင္းထား သည္။

No comments:

Post a Comment