Saturday, July 6, 2019

ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ အိုဒီေအေခ်းေငြ ေဒၚလာသန္း ၂၀ဝ ေက်ာ္ျဖင့္တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ သီလဝါဆိပ္ကမ္းရွိ အေထြေထြကုန္စည္နွင့္ ကုန္ေသတၱာတင္ခ် ဆိပ္ခံတံတားသစ္ (TMIT) တိုးခ်ဲ့တည္ေဆာက္ေရး ေဆြးေနြးေန

သီလဝါဆိပ်ကမ်းရှိ အထွေထွေကုန်စည်နှင့် ကုန်သေတ္တာတင်ချဆိပ်ခံတံတားသစ် (TMIT) အား တွေ့ရစဉ်ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ အိုဒီေအေခ်းေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၀ဝ ေက်ာ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ သီလဝါဆိပ္ကမ္းရွိ အေထြေထြကုန္စည္နွင့္ ကုန္ေသတၱာတင္ခ် ဆိပ္ခံတံတားသစ္ (TMIT) အား တိုးခ်ဲ့တည္ ေဆာက္ေရး ဂ်ပန္-ျမန္မာ နွစ္နိုင္ငံတာဝန္ရွိသူမ်ား ေဆြးေနြးေနေျကာင္း သတင္းရရွိသည္။ အဆိုပါဆိပ္ခံတံတား (TMIT) မွာ ဇြန္ ၁ ရက္က စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း၌ သံုးနွစ္တာကာလအတြင္း အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေရယာဉ္ျကီးမ်ား ဆိုက္ကပ္နိုင္သည့္ ဆိပ္ခံတံတားရွစ္စင္း အသစ္တည္ေဆာက္ျပီးစီးခဲ့ျပီး လက္ရွိတြင္ ဆိပ္ခံတံတား ၄၁ စင္းျဖင့္ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္း မ်ား ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။


အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေရေျကာင္းကုန္သြယ္မႈပမာဏ၏ ရာခိုင္နႈန္း ၉၀ ေက်ာ္ လက္ခံေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း၌ သံုးနွစ္တာကာလအတြင္း ဆိပ္ခံတံတား ရွစ္စင္း အသစ္တည္ေဆာက္ျပီးစီးခဲ့ျပီး လက္ရွိ တြင္ ဆိပ္ခံတံတား ၄၁ စင္းအထိရွိလာကာ ဆိပ္ကမ္းဝန္ေဆာင္မႈမ်ား လက္ခံေဆာင္ရြက္ေပးေနေျကာင္း သိရသည္။


ျမန္မာနိုင္ငံ၏ ပင္လယ္ကမ္းရိုးတန္း အလ်ားမွာ ၁၃၈၅ မိုင္ရွိျပီး အဆိုပါကမ္းရိုး တန္းတစ္ေလွ်ာက္ ဆိပ္ကမ္းေပါင္း ကိုးခုခန့္ ရွိကာ ယင္းဆိပ္ကမ္းမ်ားတြင္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းသည္ အဓိကဆိပ္ကမ္းျကီးတစ္ခုျဖစ္ သည္။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေရေျကာင္းကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ၏ ရာခိုင္နႈန္း ၉၀ ေက်ာ္ကို ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွ လက္ခံေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း ဖြံ့ျဖိုးတိုးတက္ေရး ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ယခင္နွစ္မ်ားက ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းအတြင္း အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေရယာဉ္ျကီးမ်ား ဆိုက္ကပ္နိုင္သည့္ ဆိပ္ခံတံတား ၃၃ စင္းရွိျပီး သံုးနွစ္တာကာလအတြင္း အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေရယာဉ္ျကီးမ်ား ဆိုက္ကပ္နိုင္သည့္ ဆိပ္ခံတံ တားရွစ္စင္းတည္ေဆာက္ျပီးစီးခဲ့သျဖင့္ ဆိပ္ခံတံတား ၄၁ စင္းအထိရွိလာျပီျဖစ္ကာ ဆိပ္ ကမ္းဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို လက္ခံေဆာင္ရြက္ေပးနိုင္ျပီျဖစ္ေျကာင္း သိရသည္။

ထပ္မံတည္ေဆာက္ျပီးစီးခဲ့သည့္ ဆိပ္ခံတံတားမ်ားတြင္ မီတာ ၂၀ဝ ရွည္သည့္ Green Asia ဆိပ္ခံတံတား၊ Elite Perto Chemical ဆိပ္ကမ္း၊ Wilmar International ဆိပ္ခံတံတားနွင့္ International Bulk Terminal Thilawa တို့ျဖစ္ေျကာင္း သိရသည္။

Puma Energy Asia Sun  ဆိပ္ခံတံတားမွာ ၁၃၅ မီတာရွည္ျပီး သီလဝါေျမကြက္ အမွတ္ ၂၅၊ ၂၆ တြင္ ဂ်ပန္အိုဒီေအေခ်းေငြျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ဆိပ္ခံတံတားနွစ္စင္းတြင္ မီတာ ၄၀ဝ ရွည္ေျကာင္း သိရ သည္။ Kyimyindaing International Port Terminal ဆိပ္ခံတံတားမွာ မီတာ ၈၀ ခန့္ရွိေျကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္နိုင္မႈအေနျဖင့္ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ခုနွစ္တြင္ TEU ၁၀၅၇၈၈၈၊ ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ခုနွစ္တြင္ TEU ၁၀၄၃၄၆၉၊ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ခုနွစ္တြင္ TEU ၁၁၁၉၀၁၃ အထိ ကိုင္တြယ္ခဲ့ရာ ၂၀၁၆ ခုနွစ္ ဧျပီမွ ၂၀၁၉ ခုနွစ္ မတ္လအထိ သံုးနွစ္တာအတြင္း ကုန္ေသတၱာ ၃၂၂၀၃၇၀ လံုး၊ ကုန္တန္ခ်ိန္အေနျဖင့္ ၃၆၃၆၄၆၉၄ ကိုင္တြယ္နိုင္ခဲ့ေျကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္တိုင္း ေက်ာက္တန္းျမို့နယ္ သီလဝါေဒသတြင္ ဂ်ပန္နိုင္ငံ၏ တရားဝင္ဖြံ့ျဖိုးမႈ အကူအညီျဖစ္သည့္ ဂ်ပန္ယန္း ၂၃၄၈၀ မီလီယံ (အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၂၀ဝ ခန့္) ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ဆိပ္ကမ္းတည္ ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ၄၀ဝ မီတာ x ၄၀ မီတာရွိ ပင္မတံတား (Steel Jacket Tupe) ၊ ၈၀-၉၀ မီတာ x ၁၅-၂၀ မီတာရွိ ခ်ဉ္းကပ္တံတားသံုးစင္း၊ ဆိပ္ကမ္းဆိုင္ရာ ေနာက္ခံေျမ ၃၇ ဧကေပၚတြင္ ဆိပ္ကမ္းဆိုင္ ရာအေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊  ကုန္ကိုင္တြယ္ စက္ကိရိယာမ်ားျဖစ္သည့္ Quay Crane နွစ္စင္း၊ RTG ေျခာက္စင္း၊ Reach Stacker သံုးစင္း၊ Trailer ေျခာက္စင္းနွင့္ Chassis ေျခာက္စင္းတို့အား ဝယ္ယူတပ္ဆင္ထားေျကာင္း သိရသည္။

No comments:

Post a Comment